מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חדש הפתעה ליום הולדתי – זוג אופניים

רינה גילון והנכד בעת תהליך העב
רינה גילון
מתנת אופניים בגיל שש

הפתעה ליום הולדתי – זוג אופניים
 
בהיותי באמצע כיתה א' בבית הספר דוגמא תל אביב, אבי עשה לי הפתעה ליום הולדתי – זוג אופניים שהגיעו מאנגליה. בזמנים ההם היה מאוד חריג לקבל מתנות כאלו.  
 
כל ילדי השכונה שהיו בני גילי עלו לחדר המדרגות ממול דלת המגורים והשתתפו בפירוק הארגז והרכבת האופן. ההתרגשות שלי הייתה רבה. האופניים היו בצבע אדום. רכיבת האופניים כבר אז הייתה בשליטתי והנה אני כבר רוכבת ברחובות.
תמונה 1
 
כל ילדי השכונה זכו גם הם לרכוב עליהם. הודיתי לאבי על המתנה המאוד יפה ומצדי חוויתי חוויה מרגשת מאוד בו בזמן שבתקופה ההיא לא היו כל כך הרבה אופניים לילדים.
 
 
העשרה
אופניים הם כלי תחבורה יבשתי בעל שני גלגלים (אופנים), המונע בכוחו שריריו של אדם, ובדגמים מסוימים בכוחו של מנוע עזר. האופניים נרשמו כפטנט בשנת 1819, ומאז התפתחו דגמים שונים, בעלי עיצוב, תנוחת ישיבה, וצורת הנעה שונים. אופני טנדם הם אופניים המונעים על ידי יותר מרוכב אחד (לרוב שניים).
רכיבה על אופניים היא אחת מצורות התנועה המרכזיות בחלקים מסוימים של העולם. במדינות מתפתחות זהו כלי תחבורה נפוץ מטעמי עלות, ואילו במטרופולינים רבות באירופה וצפון אמריקה האופניים הם כלי תחבורה מהיר ונוח בתנועה הסואנת. אופניים משמשים גם ככלי עבודה, להסעת משא או אנשים (למשל ריקשות), או למופעים אקרובטיים מול קהל. רכיבה על אופניים היא גם פעילות פנאי כדי לשמור על הבריאות או במסגרת פעילות ספורטיבית.
 
תשע"ו  2016

מילון

אופנים
אופניים הם כלי תחבורה יבשתי בעל שני גלגלים (אופנים), המונע בכוחו שריריו של אדם, ובדגמים מסוימים בכוחו של מנוע עזר. האופניים נרשמו כפטנט בשנת 1819, ומאז התפתחו דגמים שונים, בעלי עיצוב, תנוחת ישיבה, וצורת הנעה שונים. אופני טנדם הם אופניים המונעים על ידי יותר מרוכב אחד (לרוב שניים).

רכיבה על אופנים
רכיבה על אופניים היא אחת מצורות התנועה המרכזיות בחלקים מסוימים של העולם. במדינות מתפתחות זהו כלי תחבורה נפוץ מטעמי עלות, ואילו במטרופולינים רבות באירופה וצפון אמריקה האופניים הם כלי תחבורה מהיר ונוח בתנועה הסואנת. אופניים משמשים גם ככלי עבודה, להסעת משא או אנשים (למשל ריקשות), או למופעים אקרובטיים מול קהל. רכיבה על אופניים היא גם פעילות פנאי כדי לשמור על הבריאות או במסגרת פעילות ספורטיבית.

אייזן
מעולה

ציטוטים

”טובים השניים מן האחד“

הקשר הרב דורי