מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות ילדות מקריית ים

מחנה העולים בפרדס חנה
קריית ים בשנות החמישים
סיפור חייו של אברהם וייסברוט

ענת מביאה את סיפורו של סבא אברהם:

"שמי אברהם ויסברוט, נולדתי בתאריך 21.6.1947 בגרמניה. הגעתי לארץ ישראל בגיל שנתיים, למושבה פרדס חנה. במעברת פרדס חנה גרנו באוהלים. עליתי לארץ עם אבי אמי ואחותי.

ילדות בקריית ים

"קִרְיַת יָם היא עיר במחוז חיפה בישראל, אחת מערי הקריות. נוסדה בשנת 1941 והוכרזה כעיר בשנת 1976…בראשית ימיה של קריית-ים, נאלצו המתיישבים הראשונים להתמודד עם תנאי מחיה קשים, כגון העדר אמצעי תחבורה, העדר שירותים אלמנטריים ואף יללותתנים. השכונה חוברה כבר מראשיתה לרשת החשמל. המאבק הקשה ביותר התנהל סביב החולות הנודדים. קריית ים הוקמה על אזור חולי עשיר בדיונות והתושבים שתלו צמחים (כגון: אשלים, נר-הלילה ורותם המדבר) למניעת התפשטות החול לתוך הבתים". ויקיפדיה

גדלתי בקריית ים עד גיל 18. אני לא זוכר אירועים מיוחדים מהילדות אבל בוודאות זוכר שהייתה לי ילדות עליזה, גרנו בבית קטן (חדר וחצי, ארבעה אנשים). אני זוכר את המכולת בשכונה. למדתי בבית ספר דתי. התחביבים שלי היו בניית דברים מעץ.

כבוגר, שרתתי בצבא. אירועים מיוחדים שאני זוכר מתקופות השרות הצבאי,  זה כמובן את כל מלחמות ישראל בהם לקחתי חלק: מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ואת הלידה של בתי, מכיוון שחזרתי מהצבא ואפילו לא ידעתי שהיא נולדה.

מקום העבודה הראשון שלי היה, חברת המקרר בע"מ, עסקתי בעבודה זו 15 שנה ונהניתי מאוד. התחתנתי בשנת 1969 והילד הבכור שלי נולד שנה אחרי (1970).

החגים שאני אוהב הם פסח וראש השנה מכיוון שכל בני המשפחה נפגשים ביחד.

הזוית האישית

תכנית הקשר הרב דורי הצליחה לרגש אותי מאוד.

מילון

ילדות עליזה
ילדות שמחה , מאושרת

ציטוטים

”החגים שאני אוהב הם פסח וראש השנה מכיוון שכל בני המשפחה ביחד“

הקשר הרב דורי