מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרקפת היפה והצנועה

אני וסבי
סבא שלי בגיל 3
הרקפת של שמוליק ונדב

שמי נדב שכנר, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שמוליק. סבי נולד בשנת 1945 לבית משפחת בדלר, בקיבוץ משמר השרון.

סבא שמוליק מספר:

"בגיל שנה וחצי משפחתי עברה לגור בגבעתיים. שם הצטרפתי לגן ברוניה. בגיל שש התחלתי ללמוד בבית ספר בורוכוב עד לסוף כיתה ח'. בהמשך, בתיכון, למדתי בבית ספר קלעי".

סבי בגיל שלוש עם הוריו סבא רבא וסבתא רבתא שלי

תמונה 1

סרט סיכום תכנית בבית הספר

הרקפת – פרח לאומי

בחרנו ברקפת כי זהו צמח צנוע ויפיפה. הוא נפוץ בכל הארץ, כמעט. הפרחים שלו חינניים, מאפיינים את עונת הגשמים, מרכינים את הקצוות של הגבעולים, בהכנעה ובצניעות. לא פעם נבחר פרח הרקפת לפרח הלאומי של ישראל.

נדב מספר: "כשבנו בתים חדשים ביפעת הזמינו אותנו לאסוף פקעות של רקפות לפני שחופרים בשטח. הבאנו את הפקעות לגינה שלנו ומאז פורחות לנו רקפות לשמחתנו. בכל פעם שמטיילים ביער, בחורף, אנחנו מגלים משטחים שלמים וגדולים של רקפות".

סבא שמוליק מספר: "בקרבת הבית של נדב ומשפחתו הכשירו שטח גדול שהייתה בו חורשת אורנים, בכדי לבנות תוספות למגדל העמק. יצא קול קורא בכל הקיבוצים שבסביבה להציל את הרקפות שנעקרו. יצאתי עם דלי ומעדר ורון בלב, ואספתי ה מ ו ן פקעות של רקפות. שתלתי בגינה שלי ואני נהנה מהפריחה בכל שנה".

רקפת מצויה

תמונה 2

הזוית האישית

נדב שכנר משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שמוליק.

מילון

מִשְׁמַר הַשָּׁרוֹן
מִשְׁמַר הַשָּׁרוֹן הוא קיבוץ שנמצא בעמק חפר, במסגרת מועצה אזורית עמק חפר. הקיבוץ עלה לנקודת ההתיישבות ב-1933, והוקם על ידי קבוצה בשם "משמר", שנוסדה ב-1924 ביבנאל. במהלך השנים הראשונות הצטרפו אליו קבוצות מתנועת גורדוניה. ויקיפדיה

רון
נהר

ציטוטים

”בחרנו ברקפת כי זהו צמח צנוע ויפיפה.“

הקשר הרב דורי