מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא גילדה

היה לי כיף להשתתף בקשר הרב דורי עם רז
ברוך השתייך ליחידת המסתערבים שמשון בעזה
בן יקיר לי ושמו ברוך

שמי גילדה בן שמעון, השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית ספר מבוא גליל שבאילת השחר.

בן יקיר לי וברוך שמו. בן חייכן ושובב בן שחייו נגדעו בבוקר חורפי ואפרורי.

זהו סיפור על עלם צעיר בן 20, זהו סיפור על בני אשר נפל על קידוש ה', זהו סיפור על בני שנפל בקרב נגד מחבלים, בני עוולה בבני סוהילה, עזה בשנת 1992. ברוך, בנם של גילדה ואמיל, אח לאשר, נחמה ואורי, נולד בשנת 1972בבית חולים בצפת. משחר ילדותו התגלה ברוך באופיו הנעים והמכבד. עלם צעיר מלא שמחת חיים ומאיר את סביבתו. כילד, כשרון המשחק שלו בלט, והוא נהג להשתתף באירועי ומסיבות בית הספר בו למד. כשבגר, עולם הרכיבה וטיפול בסוסים קסם לו, וחוות בת יער הפכה לביתו השני. ברוך הצטיין ברכיבתו ובמופעי רודיאו וכן התנדב במשמר האזרחי ובמד"א. הוא השתתף בפרויקט כושר קרבי כהכנה לצה"ל. כילד וכנער, כשרון המשחק שלו בלט והוא זכה להשתתף במופעי תאטרון וטקסים רבים. בשנת 1990 התגייס לצה"ל לשירות קרבי ביחידת ה"מסתערבים" שמשון, יחידה שפעלה רבות בימי האינתיפאדה השנייה, ברחובות וסמטאות עזה. בשירותו הצבאי הוכשר ברוך יחד עם חברים, ליחידה בתחומי לוחמה שונים. מבצעי היחידה בהם השתתף ברוך עם חבריו לא פעם, העמידו אותם ברמת סיכון חיים, אך הערכים עליהם גדל, ערכי הציונות ואהבת הארץ, החדירו בו מוטיבציה להמשיך ולהגן על המולדת, על הבית. בתאריך 5 למרץ 1992, יצא ברוך עם חבריו למבצע מורכב ביותר, "מבצע שושנה" בבני סוהילה, בעזה כדי ללכוד חולית מחבלים, אשר הייתה אחראית לפיגועים רבים, מבצע אשר כוחות רבים נוספים השתתפו בו.

ברוך ז"ל

תמונה 1

ברוך פרץ ראשון  לחדר, נתקל בראש החוליה, נורה ונהרג. אבל גדול ירד על מדינת ישראל ובצפת בפרט. הילד החייכן, הלוחם נדם. הבית כאב כאב גדול, והאסון הגדול החדיר עצבות גדולה לכל באיו. דמותו של ברוך לא תשכח – לא ניתן לדמותו ולאישיותו להיעלם כלא הייתה. ואכן יחד עם חבריו וחברי המשפחה הוחלט על הנצחת דמותו ומורשתו. ברוך בן שמעון ז"ל מונצח במישורים שונים, דתי וחברתי. הכנסת ספר תורה לזכרו לבית הכנסת, ריצת ניווט ביערות ביריה, יערות אשר הכיר כל כך טוב, אם ברכיבה על סוסים, ואם בריצה כהכנה לשירות צבאי. ריצת הניווט מתקיימת משנת נפילתו ועד היום, בשילוב בני נוער העתידים להתגייס, כיתות ט' – י"ב ולוחמי צה"ל . חגיגה של אהבת הארץ ורגביה, חגיגה של שיתוף פעולה בין נוער לחיילים, במטרה לעודד את הגיוס המשמעותי וכל זאת סביב דמותו הייחודית של ברוך. ביום פקודתו, יום אזכרתו, משפחתו מקיימת יחד עם חבריו לצוות, ערב מורשת לזכרו, ומעניקה מלגות לתנועת "אחרי" בצפת, ולתלמידים מצטיינים במגוון תחומים, ובעיקר על מעורבות חברתית, לתלמידי בית הספר התיכון בצפת בו למד. כמו כן משפחת בן שמעון מאמצת מידי שנה את תנועת "אחרי" בצפת, ומקיימת מסע  המשותף לחבריו לצוות של ברוך, חברי עמותת בזלת, נציגי גדוד שמשון וחניכי תנועת "אחרי" בצפת.

אביו של ברוך, אמיל, לא יכול היה לשאת את אובדן בנו ושש שנים לאחר נפילתו בקרב נפטר ממחלת הסרטן. אני -אמו, גילדה – ממשיכה בעוז ובנחישות יחד עם ילדי, את הנצחתו ומורשתו של בני ברוך, תוך קירוב בני הנוער ועידוד לגיוס משמעותי לצה"ל. דמותו ואישיותו הקורנת בעשרים שנות חיו המעטות של ברוך בן שמעון הפכו לסמל. יהי זכרו ברוך!

ברוך ז"ל

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא גילדה: היה לנו כיף להיות ביחד, להכיר ולספר לרז על נפילתו של דודו ברוך אח של אביו.

מילון

מסתערבים
ממִסְתַּעַרְבִים הוא כינוי לאנשי כוחות הביטחון המסווים את עצמם כערבים על מנת להיטמע בקרב אוכלוסייה ערבית טיפוסית, בדרך כלל לצורך השגת מטרות ביטחוניות כלשהן. בישראל יש מספר יחידות מסתערבים המשתייכות לגופי ביטחון שונים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”בן יקיר לי וברוך שמו. בן חייכן ושובב בן שחייו נגדעו בבוקר חורפי ואפרורי“

הקשר הרב דורי