מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפמוטים של סבתא ציפורה

בחדר מחול בזמן שההורים הפתיעו את סבתא.
אלה הפמוטים של סבתא שעליהם מסופר בסיפור
הפמוטים עברו מדור לדור

הפמוטים של סבתא

ביום חתונתה של סבתי עם סבי חיים זר-כבוד, נתנה לה אמה לאה אופנהימר זוג פמוטים יפים ואמרה: "אלו הפמוטים קיבלה סבתא של סבתא שלי ביום חתונתה"

סבתי לא הבינה את משמעות הדבר עד שהתבגרה ואז התברר לה שהפמוטים ניתנו על ידי סבא רבא רבא נתן אדלר. סבא רבא נתן אדלר היה הרב הראשי של העיר לונדון באנגליה בתקופת מלוכתה של המלכה ויקטוריה. לבתו ז'נט שנישאה לרב הראשי של העיר המבורג בגרמניה בשנת  1855.

פמוטים אלו ניצלו מהשואה על ידי דוד של אמא של סבתי שברח לארצות הברית לפני מלחמת העולם השנייה. הוא נפטר ללא ילדים ופמוטים אלו חזרו אל אמא של סבתי באותה שנה שסבתי התחתנה.

לפי חישובנו היום בשנת 2018, פמוטים אלו הם בני 163 שנה.

כיום סבתי מדליקה בפמוטים אלה נרות שבת וחג

תמונה 1

הזוית האישית

עמית: התוכנית הזאת לימדה אותי על המשפחה שלי. אני רוצה לאחל לסבתא המון שנים יפות ובריאות ומלאות שמחה, שתמשיך להיות מלאת שמחת חיים ושתמשיך לפנק את נכדיה.

סבתא ציפורה: מפגש מרגש עם נכדתי עמית להעביר לה את הספור המשפחתי שלנו. אני מאחלת לעמית נכדתי את כל הטוב שבעולם והצלחה בלימודים.

 אני וסבתא ציפורה בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר

תמונה 2

מילון

המלכה ויקטוריה
הייתה מלכת אנגליה בזמן שאנגליה שלטה בכל העולם. ועל זה נאמר המשפט האמפריה בה השמש לא שוקעת לעולם. המלכה ויקטוריה שלטה שנים רבות באנגליה והיתה אהובה על האנגלים. ויקטוריה, מלכת המלכה המאוחדת הייתה מלכת הממלכה המאוחדת מ-20 ביוני 1837 עד מותה. היא מלכה במשך 63 שנים ושבעה חודשים, יותר מכל מלך בריטי לפניה ואחריה עד לכהונתה של אליזבת השנייה. הייתה גם קיסרית הודו הראשונה, החל מ-1 במאי 1876. ויקיפדיה

ציטוטים

”"אלו קיבלה סבתא של סבתא שלי ביום חתונתה".“

הקשר הרב דורי