מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה המאוחרת של סבתא טוני

אני וסבתא בסיור בבית התפוצות
אני וסבתא בסיור בבית התפוצות
סיפור חייה

טוני הרמלין

סבתא טוני נולדה בשנת -1949 כשנה אחרי קום המדינה, ברומניה. להוריה שרה ומרדכי סבתא גדלה בבית דתי ברומניה, הוריה הקפידו לשמור על כשרות. להוריה היה חשוב שתרכוש השכלה והיא למדה בבית ספר ………..

סבתא התחתנה עם סבא מוריס חתונה אזרחית בשכונה ואז חתונה דתית. לפני החתונה סבא וסבתא בחרו קודם ללמוד ברומניה, אחרי החתונה והלימודים סבתא וסבא עלו לארץ בשנת 1975 יחד עם אחותה ומשפחתה והוריה, כולם נקלטו בדימונה. סבתא מספרת שההתאקלמות הייתה קשה, הם לא ידעו את השפה העברית, מזג האוויר היה שונה ממה שהכירו, היה מאוד חם, סבתא עבדה והיה לא פשוט.  לאחר כשנתיים הם  עברו לגור בבאר שבע בגלל שרצו להמשיך בלימודיהם. סבא היה אחראי בנייה ועבד בסולל ובונה מחוץ לעיר באר שבע. יום אחד הוא פספס את האוטובוס שהסיע לעבודה ואמר לעצמו ש"האוטובוס הראשון שמגיע אני עולה עליו" , האוטובוס הראשון היה לאשקלון וכך היה. כשהגיע התקשר לסבתא ואמר לה לארוז את כל החפצים ולהגיע לעיר. וכך הם עברו לגור באשקלון . אחות של סבתא גרה עד היום בדימונה אבל אנחנו שומרים על קשר הדוק ונפגשים בחגים ובשמחות.

לסבא ולסבתא שלי נושא ההשכלה היה מאוד חשוב והם עודדו ותמכו בבנותיהן שירכשו השכלה גבוהה כי זה המפתח לחיים טובים, סבתא כל הזמן אמרה לבנותיה וכיום לנו הנכדים "אם אין השכלה אין לך כלום בחיים".

כיום יש לסבתא 2 בנות שושי עורכת דין- שזו האמא שלי,  ופזית לה יש שלושה ילדים והיא עובדת סוציאלית.   סך הכל יש לסבתא 6 נכדים: ליהיא, עמית, יונתן, איתי, טליה ועלמה.

הזוית האישית

אני ביליתי הרבה עם סבתא זמן איכות שהיה חסר וחיזקנו את הקשר שלכם . אני הרגשתי שחיזקתי את הקשר עם ליהיא אני נהניתי מאוד

מילון

השכלה
ידע

ציטוטים

”אם אין השכלה אין לך כלום בחיים“

הקשר הרב דורי