מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא אמירה

סבתא אני וסבא
סבתא אמירה בצעירותה
סבתא אמירה מספרת על מתווה חייה

סבתא אמירה נולדה בשנת 1942 בארץ ישראל. שם המשפחה הקודם שלה היה חרובי. היא הייתה אחות בכורה וגרה בחיפה בבית משותף בן ארבע קומות. בבית הם גרו שתי אחיות בחדר משותף. התחביב שלה היה התעמלות. מכתה ד' הייתה סבתא חניכה בתנועת 'הצופים' ושם למדו ושרו את שירי תנועת הנוער. סבתא אהבה מאוד את המפגשים בצופים ואת הטיולים.

את סבא אפיק הכירה סבתא כבר בתנועת הנוער ובגיל 20 הם נישאו בחיפה. בהמשך החיים סבתא עברה לקיבוץ גונן ושם עבדה כמטפלת בגיל הרך, סבתא אהבה מאוד את העבודה הזו. בהמשך, סבתא עבדה כמדריכה בחברת הנוער שבקיבוץ.

כיום כל המשפחה גרה בבית הלל, מושב שבגליל העליון. לסבא וסבתא יש 11 נכדים, כולם גרים בבית הלל ובשדה נחמיה. בימי שישי אנחנו נוהגים להיפגש לארוחת שישי משותפת בבית של סבתא.

הזוית האישית

הנכדה שי: נהניתי עם סבתא מאוד, היה לי כיף לפגוש אותה ולדבר איתה. זמן איכות עם סבתא זו הרגשה ממש טובה.

מילון

תפוצה
1. הקהילות היהודיות המפוזרות בעולם. 2. מידת הפיזור בסביבה. 3. כל הנמענים לשיחת מכתב, דוא"ל וכד'. (מילוג)

תנועת הצופים
הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה דוגלת בשיטת החינוך הצופית, תוכנית חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות חוץ מעשיות, הכוללות מחנאות, עמלנות, ספורט מים, טיולים, ספורט ועוד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא בנערותה אהבה מאוד את המפגשים בצופים ואת הטיולים“

הקשר הרב דורי