מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא מאיר

סבא ואני
סבא וסבתא בחתונה
סבא שלי - מאיר דהדי מספר על ילדותו

סבא מאיר נולד בשנת 1950 בישראל. בילדותו גר בגבעת אולגה ואחר כך עבר לחולון. סבא למד בבית ספר בחולון ושם החליט להצטרף לגרעין נח"ל המיועד לקיבוץ דביר. סבא הוא הבן הבכור ויש לו שני אחים ואחות אחת. שמו מאיר על שם הסבא שלו.

סבא הכיר את סבתא בצבא, הם שירתו באותו בסיס צבאי במשך שנתיים. הצעת הנישואין הייתה תוך כדי טיול לסיני. החתונה נערכה בחדר האוכל בקיבוץ כפר בלום, ושבוע לאחריו נערכה מסיבה של החברים בקיבוץ דביר. סבתא זהבה אהבה מאוד טבע, בעיקר טיולים ואיסוף של אבנים וצדפים ויותר מכל פרחים. בשנים האחרונות עבדה כגננת נוי ושוזרת פרחים, אך עיקר אהבתה הייתה הנכדים שנולדו לאחר שחלתה, ולהם הקדישה את רוב השעות שיכלה לתת להם ולהיות איתם.

 

סבא היה מורה לספורט בבית ספר הגומא וגם מורה לנהיגה. לפעמים הוא עוזר בבית ספר הגומא. סבא מספר כיצד חגג את ט"ו בשבט בילדותו, בבית ספר יסודי: ביום בו חל ט"ו בשבט, ילדי בית הספר היו הולכים לטיול רגלי ובסוף הטיול היו נוטעים עצי הדר. לאחר מכן היו אופים פיתות בטאבון, אוכלים פירות יבשים, היו מספרים לילדים סיפורים שקשורים לט"ו בשבט, וחוזרים לבית הספר. כשסבא עבר לקיבוץ, הוא מספר שהיה נהוג לנטוע עצים ושיחים מסביב לקיבוץ. כל שנה במקום אחר, ולאחריו היה טקס וכיבוד, בעיקר של פירות יבשים. בשנים האחרונות נוהגים לצאת לטיול ולאחריו אופים פיתות בטאבון ועושים תחרות חמין.

כיום סבא שלי גר בכפר בלום, יש לו שישה נכדים וחמישה ילדים, הוא יצא לפנסיה. סבא אוהב לטייל ובעיקר להפליג עם חברים.

הזוית האישית

סבא מאיר השתתף בתכנית הקשר הרב דורי ותועד על ידי נכדתו מאי. התכנית נערכה בבית הספר הגומא בכפר בלום, התשע"ט.

מילון

גרעין נח"ל
נוער חלוצי לוחם (בראשי תיבות: נח"ל) הוא מסגרת בצה"ל שבה קבוצות של תנועות וארגוני נוער מתגייסות יחד ושומרות על שלמותן תוך שילוב בין משימה צבאית לבין חינוך בקהילה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מי שלא מתאמץ לא מגיע לכלום“

הקשר הרב דורי