מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור שלנו – משפחת זינגר

רינה ופלג זינגר
סבתא רינה כילדה עם אמא
ההיסטוריה המשפחתית של משפחת זינגר

שמי רינה זינגר. נולדתי בוורשה (פולין) בת יחידה להורי. בת 14 עליתי לארץ ישראל.
תמונה 1
 
 סבתא רינה עם הוריה
התנאים בתקופה ההיא היו קשים מאוד. מוסדות הסיוע לעולים החדשים  הפועלים היום לא היו קיימים. ביוזמתם של בני המשפחה בארץ הגעתי לקיבוץ בית אלפא במסגרת עליית הנוער.  למדנו מעט ועבדנו קשה.
שנה לאחר מכן ואני בת 15 עברתי לתל אביב בשל רצוני ללמוד בצורה מסודרת ולהכין את עצמי ללימודים תיכוניים ואקדמיים.
במשך היום עבדתי ובערבים למדתי לבחינות חיצוניות. לאור המצב ההישגים שלי היו מועטים אבל לא התייאשתי והמשכתי בעבודתי הקשה.
בגיל 18 התגייסתי לצה"ל.הלכתי לקורס קצינות ומילאתי תפקידים שונים, רובם במסגרת חיל המודיעין.בשלב זה החלטתי ללמוד באוניברסיטה. בשל ציוני הבלתי מספיקים ניגשתי לבחינות מקדימות באוניברסיטה העברית: למדתי ביולוגיה וביוכימיה וזכיתי בתואר שלישי .במשך שנים רבות עסקתי במחקר רפואי.
 
תמונה 2
סבתא רינה וסבא אריה בטכניון 
 
אריה הסבא של פלג שירת בחיל התותחנים (דרגת אלוף משנה). עם סיום שירותו הצבאי למד הנדסה אזרחית בטכניון בחיפה. בניינים רבים בארץ ובחוץ לארץ תוכננו על ידו. הבולט ביניהם היכל הספורט הידוע כיום בשם היכל נוקייה. עליו זכה בפרס מטעם עיריית תל אביב.  בנוסף מבנים צבאים רבים כמו סככות למטוסים ולטנקים נושאים את השם סככות זינגר.
אריה הוא בעלים של משרד לתכנון הנדסי (זינגר, הורוביץ, בוך ודיקמן).
התחתנו והקמנו משפחה. בנינו הבכור הוא יוסי, אבא של פלג.
אמו של פלג היא דורית (למשפחת פרג).צביקה, בנינו השני לצערנו הרב גר במונטריאול שבקנדה והוא פרופסור באוניברסיטה  מק גיל.הדרה ביתנו הקטנה היא ומהנדסת כמו אביה.הספרים של רינה זינגר : "היו הדברים מעולם", "כי אל האור אלך בדרכים רחוקות", "לאהוב רחוק מכאן", "אל החידלון וממנו", "ארץ לא זרועה","פשוט לחיות", ו"המשפחה".
 
ציוריו של אריה זינגר (סבא של פלג)200 ציורים של אריה זינגר מוצגים בחמישה מוזיאונים בארץ ובחוץ לארץ.80 מהם מוצגים במוזיאון השואה שבוושינגטון (ארצות הברית).ההורים של פלג, יוסי (אבא של פלג) כלכלן בכיר בעל תואר ראשון ושני באוניברסיטת בר אילן.עמד בראש פרויקטים כלכליים בעלי חשיבות למשק הישראלי.דורית (אימא של פלג) גם היא כלכלנית בכירה בעלת תואר ראשון ושני באוניברסיטת תל אביב.דורית גם הייתה מנהלת בכירה בחברות ביטוח גדולות.
 
האחים של פלג:
שחר שירתה בצבא כמאבחנת פסיכוטכנית וזכתה בתואר חיילת מצטיינת. כיום לומדת חשבונאות וכלכלה במכללת הרב תחומית בהרצליה. אסף בגיל 16 התחיל ללמוד מתמטיקה באוניברסיטת בר אילן ובאמצע לימודו עבר לאוניברסיטת תל אביב ושם זכה בתואר ראשון במתמטיקה כמצטיין דיקן. כיום משרת בצבא בחיל המודיעין. 
 
משוב:
סיכום חווייתו הקיומית של כל אדם נמשכת על שלוש תקופות עיקריות של חייו: העבר- שורשים והיסטוריה של משפחתו, ההווה- האירועים השותפים, והעתיד- הנקבע במידה ניכרת על ידי העבר וההווה, המשליכים עליו. בדומה להיסטוריה הפרטית, גם במרחב הכללי מתקיימות שלושת התקופות. לכן חשוב מאוד ללמוד את קורות העבר המשפחתי והכללי כירק אז ימצא האדם את מקומו במרחב שאליו ירצה ומוכן יהיה להשתייך.
עלינו לציין ש"תכנית הקשר הרב דורי" היא בעלת חשיבות עליונה. אנחנו מודים על ההשתתפות בה.
 
תשע"ד 
 
קישור לסיפור מורחב, המשפחה הגרעינית שלי 

מילון

מצטיין דיקן
הצטיינות מטעם דיקן מוסד הלימודים

דיקאן
דִּקָאן הוא תואר המשרה של אדם שהוענקה לו סמכות ניהולית משמעותית, בפרט ניהול פקולטה באוניברסיטה.

ציטוטים

”200 ציורים של אריה זינגר מוצגים בחמישה מוזיאונים בארץ ובחוץ לארץ.“

הקשר הרב דורי