מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המשפחה שהקים סבא שמואל

אני וסבא שלי
סבי כשהיה קטן ואימו במלחמת העולם השנייה
התפתחות המשפחה שלי: כיצד הכירו סבתא וסבא

סבי וסבתי נפגשו דרך חבריהם. כשסבי סיים את הצבא, כל סוף שבוע הוא וחבריו היו יוצאים, ויום אחד, אחד מחבריו (איציק) הביא את החברה שלו (רחל, שכיום היא סבתי) וכך הם נפגשו.

הוריה של סבתי רצו שהיא כבר תתחתן, ותעזוב את הבית, וגם היא רצתה, משום שבביתה עשתה את כל עבודות הבית, כיבסה בגדים, בישלה וטיפלה באחיה הקטנים, והחבר שלה לא רצה להתחתן, ולא היה מוכן לקשר רציני. באחד מן הימים סבי חזר מעבודתו וראה את סבתי יושבת על מדרגות ביתו, מחכה לו. היא סיפרה לו שנפרדה מחברה הקודם, ושהיא מוכנה לקשר רציני, אז אם הוא בעניין, היא מוכנה. סבי הסכים ולאחר שנה הם התחתנו. כעבור שנתיים נולדה בתם הראשונה, ריבה' ואחריה בהפרש של שנתיים נולדה גם טל. בזמן מלחמת יום הכיפורים נולדה גם אמי, עידית. כשהיא נולדה סבי נאלץ ללכת לצבא, בגלל המלחמה, וסבתי נשארה בבית עם שתי ילדות קטנות ותינוקת בת שבוע וזה היה קשה מאוד. כמובן שהוא חזר בשלום, ומאז המשפחה רק גדלה והתעצמה.

כיום לסבי ולסבתי יש נכדים ואף נינים, וממש לפני כמה חודשים סבתי נזכרה שהיא רוצה לפתוח קונדיטוריה ברעננה, וכמובן גם סחבה את סבי איתה. חוץ מזה, סבי הולך הולך לקורסים שונים ולרוב בשבתות נפגשים כל המשפחה אצל סבא וסבתא שלי.

הזוית האישית

הנכדה עלמה: היה לי מאד כיף ללמוד על התפתחות המשפחה שלי ולהיות עם סבא שלי.

מילון

בעל תאוות בצע
חמדן.

ציטוטים

”באחד מן הימים סבי חזר מעבודתו וראה את סבתי יושבת על מדרגות ביתו, מחכה לו.“

הקשר הרב דורי