מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסעדה של חנה

איתי ארז וחנה
איתי ארז וחנה
חנה ניהלה מסעדה במצפה רמון שנים רבות

אן מארי (חנה) נולדה בתוניס שבתוניסיה, היו לה אח ואחות, שמותיהם היו אדריאן וגנהלוג. היא גרה עם דודה שלה בבית גדול. ביום הראשון של בית הספר גנבו לה את התיק והיא זוכרת שהייתה עצובה. בכל חג התקיימה תהלוכה בה השתתפו כל האנשים מהעיר. בלימודים היא הייתה מאוד שמחה כשקיבלה ציון 100 במבחן. היא אהבה לקנות קוביות קרח, לרסס אותם בצבע ולקרוא להם ארטיקים. יום אחד, הגיע איש צבא ודיווח שאבא שלה נפטר בתאונת דרכים. היא הייתה מאוד עצובה.

חנה פגשה את בעלה בגיל 15 בתנועת נוער. כאשר הייתה בת 17 התחתנו בבית הכנסת. בגיל 18 נולדה לה בת. בשנת 1956 חנה עלתה לארץ עם קבוצה של נערים. לפני עלייתה חיה שנה בצרפת עם קבוצה זו, על מנת ללמוד איך חיים בקיבוץ. לפני שעלתה לארץ קראו לה אן מארי וכשהיא קיבלה תעודת זהות ישראלית אמרו לה שישנו את שמה לחנה. לאח שלה אמרו שיקראו יונתן ולאחותה דינה. בארץ נולדו לה עוד שני בנים. היא עברה לגור במצפה רמון ופתחה שם מסעדה בשם "המסעדה של חנה". היא ומשפחתה גרו במצפה רמון חמישים שנה. כיום היא גרה באורה.

הבן של חנה עבר קורס טיסה וכשהיא הלכה לסיומו של הקורס היא התגאתה בו מאוד. כיום בתה הבכורה של חנה גרה באורה והיא עבדה בבית חולים הדסה. אחד מבניה גר ברמת השרון והוא, כאמור, טייס. חנה טסה איתו להרבה מקומות כגון תאילנד, פריז, הולנד, איטליה, ארה"ב ועוד. בנה השני גר בגניגר והוא עורך דין. יש לה שמונה נכדים וחמישה נינים שמבקרים אותה פעם בשבוע. כיום חנה אוהבת לראות טלוויזיה, לעשות קניות והיא התחילה לעבוד בגינה. היא גם אוהבת ללכת למועדון גיל הזהב באורה.

הזוית האישית

חנה אן מרי השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי התלמידים איתי קליג וגיא אלבו. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

מילון

קורס טייס
קורס הטיס של חיל האוויר הישראלי מכשיר אנשי צוות אוויר, לתפקידי הטיסה השונים - טייסי קרב, טייסי תובלה וטייסי מסוקים, נווטי קרב, נווטי תובלה ומכונני אוויר. הקורס נחשב לאחד הקורסים היוקרתיים בצה"ל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הבן שלי טייס ואני גאה בו“

הקשר הרב דורי