מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הייתי במחנה ריכוז בעיר גנציביצי והצלחתי לברוח

מתעדים סיפורי מורשת
בוריס יוסיפוביץ' גינזבורג
הלחימה הייתה הדרך שלי לנקום באופן אישי בגרמנים

תכנית הקשר הרב דורי

אליסיה שינקביץ' מכתה ו'2, השתתפה יחד  עם בוריס יוסיפוביץ' גינזבורג, בתכנית. במהלך המפגשים שמעה את סיפוריו, אותם היא מתעדת:

בוריס יוסיפוביץ' גינזבורג, נולד בשנת 1923, אז זו הייתה ברית המועצות. הוא נולד בעיר לנינגרד, כיום סנט פטרבורג. לנינגרד היא סנקט פטרבורג.

בוריס מספר לאליסיה: 

"נולדתי למשפחה גדולה בת שתים עשר נפשות: אבא, אמא לבית שיינבורג ועשרה ילדים, שבעה אחים ושלוש אחיות. בעת פרוץ מלחמת העולם השנייה לאחים הגדולים כבר הייתה משפחה אבל הם ניספו בזמן המלחמה בגטו של העיר לנינגרד.

אני הייתי במחנה ריכוז בעיר גנציביצי והצלחתי לברוח בתאריך 14.8.1942. אחרי הבריחה הגעתי ליערות והצטרפתי לפרטיזנים. הצטרפתי אליהם ונלחמתי לצידם, בפינסק במשך שנה ותשעה חודשים.

לאחר מכן הצטרפתי לצבא האדום ונשלחתי לחזית המלחמה. שם בחזית, השתתפתי בהתקפה על ברלין נגד הנאצים בשנת 1945. הלחימה נמשכה בין התאריכים: מה – 22.5 עד 25.5. הלחימה הייתה הדרך שלי לנקום באופן אישי בגרמנים על מעשיהם הרעים למשפחתי ולי.

 הטקסט שבוריס כתב ברוסית 

תמונה 1

התמונה שמופיעה פה היא תמונה שלקוחה מספר זיכרון לאחר המלחמה ושם מופיעה תמונתי. עם אותות המלחמה 

תמונה 2

העשרה 

לנינגרד היא סנקט פטרבורג: "סנקט פטרבורג, או סנט פטרבורג (ברוסית: ?????-??????????, בעבר: לנינגרד), היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (?????). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנֶבָה. סנקט פטרבורג היא מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה".

תשע"ו

מילון

לנינגרד היא סנקט פטרבורג
סנקט פטרבורג, או סנט פטרבורג (ברוסית: ?????-??????????, בעבר: לנינגרד), היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (?????). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנֶבָה. סנקט פטרבורג היא מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה.

ציטוטים

”אני הייתי במחנה ריכוז בעיר גנציביצי והצלחתי לברוח“

הקשר הרב דורי