מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ה"יחידות אצל הרבי"

הסבתא תמר דורון
הנכדה רבקה סמדר
אני זוכרת במיוחד מקרה יוצא דופן, באחד הביקורים שלי ומשפחתי בניו יורק הייתי אצל הרבי.

הסבתא תמר דורון מספרת לנכדתה רבקה סמדר.

קוראים לי תמר דורון, נולדתי בארץ ישראל בשנת 1952 לאמי שושנה ואבי שמעון דרנס.

בילדותי גרנו בצפון תל אביב ברחוב אלכסנדר. הייתה לי ילדות יפה עם עתיד וורוד, למדתי בבית הספר העירוני, והיו לי חברות רבות. אהבתי מאוד לשחק בקלאס, חבל, חמש אבנים ועוד משחקים שונים, שאנחנו יצרנו מחומרים מזדמנים שמצאנו ברחוב לרוב.  היינו מדברים בבית בעברית וסבי וסבתי דברו ביידיש.

אין לי כל כך סיפורים מיוחדים, ולכן  אספר על המפגשים שלי עם הרבי מליובאוויטש. אני זוכרת במיוחד מקרה יוצא דופן,

באחד הביקורים שלי ומשפחתי בניו יורק  הייתי אצל הרבי ב"יחידות", וביקשתי מהרבי ברכות ודולרים. הרבי אכן נתן לי ולילדיי, כשיצאתי כבר כמעט מבניין 770, מרכז החסידות, קרא לי מזכירו של הרבי, הרב גרונר, ואמר לי שהרבי קורא לי חזרה, התפלאתי מאוד כי זה לא דבר שקורה בדרך כלל. כשנכנסתי שוב לחדרו של הרבי, הרבי הושיט לי דולר נוסף ואמר לי שתהייה לי הצלחה וברכה בכל הפעולות, וברוך ה עד עכשיו אני רואה ברכה בכל פעולותיי כברכתו של הרבי.

הזוית האישית

שמחתי לפגוש את סבתי תמר ולשמוע ממנה על ילדותה ועל הקשר שלה עם הרבי.

מילון

770
מרכז חב"ד העולמי, מוכר בשם 770, על שם מספר הבית ברחוב בו נמצא. הוא מרכז חסידות חב"ד, ובית מדרשו של רבי מנחם מנדל שניאורסון. המרכז נמצא ברחוב איסטרן פארקווי (אנגלית: Eastern Parkway), מספר 770, בשכונת קראון הייטס, שבברוקלין ניו יורק. בשנת תשמ"ה, בעקבות פרשת "משפט הספרים" של ספריית חב"ד, הורה הרבי מלובביץ' שיוסיפו שם רשמי לבניין בשם בית אגודת חסידי חב"ד - אוהל יוסף יצחק ליובאוויטש, והוא כתוב מעל הכניסה הראשית, חסידי חב"ד מכנים אותו בשם האנגלי של מספר הבית: Seven Seventy.

ציטוטים

”אני חשה שברכותיו של הרבי מלוות אותי בכל פעולותיי גם עכשיו.“

הקשר הרב דורי