מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים בראשון לציון

טובה ינאי
גאולה בן אליעזר (למעלה משמאל)
עבדתי אצל גאולה בן אליעזר, בתו של דוד בן גוריון

השורשים שלי
 הורי אליעזר ושרה הררי נולדו באמדן שבפרס, ולהם נולדו להם שמונה ילדים. אני השלישית מתוך השמונה ויש לי אח תאום. עליתי לארץ בשנות החמישים. היינו בשער עלייה שבועיים ואחר כך עברנו לפרדס חנה היינו שם שנה ומשם עברנו לחדרה. בחדרה לקחו אותנו לעבודות בשדות .תמונה 1
 
מחדרה לראשון לציון
מחדרה בגיל 14 עברנו לראשון לציון. בראשון גם התחלתי לעבוד בשדות אבל לאחר תקופה של עבודה בשדות ובפרדסים בחקלאות, מצאתי בגיל 15 עבודה בתל אביב אצל עמנואל וגאולה בן אליעזר.
 
העבודה אצל גאולה בן אליעזר
גאולה הייתה בתו של בן גוריון. עבדתי אצלם במשך תקופה של עשרה חודשים. בכל יום ראשון הייתי נוסעת אליהם וישנה אצלם. וביום שישי הייתי חוזרת להורים שלי שגרו  במעברה בשיכון המזרח שבראשון לציון. אחרי עשרה חודשים של עבודתי במשפחת בן אליעזר התארסתי. אחרי שישה חודשים נוספים בגיל 16 וחצי התחתנתי עם אברהם  ינאי ועברנו לגור במעברה שבנס ציונה.
 
המשפחה שלי
לאברהם ולי נולדו 5 ילדים, מהם יש לנו 9 נכדים ושלוש נינות ואלה הם הפירות שלי: בגיל 17 וחצי נולדה בתי הבכורה, חנה. אחרי שנה נולד בני השני אפרים ואחרי שנה וחצי נוספות נולד בני השלישי ראובן. היה לי קשה עם שלושה ילדים בתוך המעברה בנס ציונה ולכן חזרתי חזרה להורים שלי בשיכון המזרח והתחלתי לעבוד. ההורים שלי עזרו לי ושמרו על הילדים בכדי שאוכל לעבוד. בשנת 1964 ילדתי עוד בן, גדעון וב-1969 ילדתי עוד ילדה, סיגל. מבתי הבכורה יש לי 4 נכדים: צחי רותם נאור ויפעת. לנכדתי יפעת אין ילדים, מנכדי צחי יש לי שתי נינות: הגדולה לילך והשנייה שני. גם מנכדי רותם יש לי נינה, טליה. מבני אפרים יש לי שני נכדים: לירי ואופיר, שניהם אחרי שירות צבאי וגרים באריאל. שני בניי, ראובן וגדעון, עדיין רווקים ומתגוררים אצלי. סיגל בת הזקונים שלי התחתנה ויש לי ממנה שלושה נכדים: עידו, עומר ונוי. אני אישה חמה ואוהבת, אוהבת לעזור, אוהבת חיות ופרחים ובעיקר אוהבת את משפחתי. 
מה אני אוהבת בראשון לציון ?
אני אוהבת את שכונת שיכון המזרח ואת השלווה בעיר. 

מילון

מעברה
מחנה עולים או יישוב קליטה, היה יישוב זמני, במדינת ישראל בשנות ה-50.

ציטוטים

”כל עוד אנחנו חיים, לא לדחות למחר מה שאפשר לעשות היום“

הקשר הרב דורי