מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הדרך לאור החסידות

סבתא שרה ונכדתה דבורוש
סבתא שרה
לא הבנתי דבר... אך גילתי עולם שלם של חכמה ורוחניות.

שמי שרה גלויבר ואני סבתא של דבורוש למבין.

נולדתי באור יהודה בכ"ח טבת תשט"ז 1956 למשפחת סמוכה. גדלתי בבית ששמר קצת מסורת. צמנו ביום כיפור, בחנוכה אבי הדליק נרות, בפסח ניקנו ביסודיות את הבית ואכלנו מצוות.

מעבר לזה לא ידענו…בבתי הספר היה חינוך ממלכתי.. שלא חינך ליהדות … כל החברה מסביב הייתה בהתאם… כל המסגרות החינוכיות היו ברוח זו…

בגיל 22 התחלתי לשאול שאלות… אחרי חיפוש ארוך… נתקלתי במודעה בעיתון "יהודי דע את יהדותך". המודעה הזו סקרנה אותי ובעקבותיה הגעתי לשיעור  חסידות בתל אביב. לא הבנתי דבר… אך גילתי עולם שלם של חכמה ורוחניות. אחרי מספר שיעורי חסידות והתארחות בשבת בכפר חב"ד.

החלטתי להיפרד ממקום העבודה שלי ולנסוע ללמוד במקום  משם יוצא האור… קיבלתי ויזת סטודנט ונסעתי ללמוד "במכון חנה" בארצות הברית בקרבת הרבי מליובאוויטש. בתוכנית המקורית הייתי אמורה להישאר שם שנה אחת, אך לא יכולתי להתנתק מהמקום הנפלא הזה…בסופו של דבר נשארתי שם ארבע וחצי שנים…

סיפור משמעותי – המכתה לרבי

כתלמידת מכון חנה בכל שאלה שהתעוררה הייתי כותבת לרבי. התשובות היו מתקבלות טלפונית ע"י הרב קליין. באחד המכתבים שכתבתי לרבי, כרגיל רשמתי/חתמתי את שמי ושם אמי בשולי המכתב. הרבי קיבל את המכתב, אך במקום להתייחס לתוכן המכתב, הרבי ביקש לברר מה שם האימא שלי? אם הבית – הגב' גיטה גנזבורג קראה לי ושאלה אותי – מה השם של אימא שלך? עניתי לה שכתבתי את שם אמי… אין לי מושג על מה הרבי מדבר. ענתה לי: אם הרבי מבקש לברר, בוודאי יש סיבה.

באותם שנים בארץ כשאדם היה עובר דירה, חיבור הטלפון לדירה היה לוקח שנתיים ויותר. לכן הקשר שלי עם הוריי התנהל באמצעות שליחת מכתבים. כתבתי מכתב לאמי ואמרתי לה שהרבי ביקש לברר מה שם האימא? האם יש לה שם נוסף או אחר? להפתעתי הרבה  מאוד, לאחר כמה שבועות קיבלתי מכתב תשובה ובו אמי כותבת לי שהשם שניתן לה כשנולדה הוא – חנה. מבחינתי זה היה גילוי של רוח הקודש ממש. אף אחד במשפחה לא ידע על כך וגם אמי מעולם לא סיפרה לנו…הרבי פשוט ראה… והשם חנה כל כך סמלי…

הבחירה בחינוך ילדי ישראל בעצת הרבי

כששאלתי את הרבי: במה לעסוק? הרבי ענה לי: "מהנכון שתעסוק בחינוך ילדי ישראל". באותם שנים מכיוון שהיינו ליד הרבי המזכיר היה מתקשר ומוסר את התשובה טלפונית… על אף שחשבתי שמתאים לי תחום אחר לעסוק בו, עשיתי כהוראת הרבי וראיתי סיעתא דשמיא רבה! אני מודה לה' על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי להיות שליחה בשדה החינוך.

מאלבום התמונות שלי

תמונה 1

הזוית האישית

שמחתי לשתף את נכדתי בסיפור האישי שלי.

מילון

מכון חנה
הינו מכון לימודי לנשים וצעירות בעלי תשובה. עם רמת לימודים גבוהה ואיכותית. הממוקם בשכונת קראון הייטס. במכון לומדות נשים מכל העולם, כולל: צפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה, וארץ ישראל, כמו גם בכל רחבי מזרח אירופה. במשך השנים למדו במכון חנה מעל 15.000 תלמידות אשר רובם פועלות היום כשלוחות מסביב לעולם.

ציטוטים

”אני מודה לה' על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי להיות שליחה בשדה החינוך. “

הקשר הרב דורי