מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לארץ ולמדינה

חניתה וליזה בספריית בית הספר.
משפחתו של בעלי יואל.
הורי חינכו אותי לאהבת המולדת ואני מעבירה זאת לילדיי.

נולדתי בתש"ח במדינת ישראל. בזמן זה הייתה מלחמת השחרור בארץ. אבי ואמי נלחמו בקרבות בגליל, ותמיד ספרו על אהבתם לארץ ישראל וההתחייבות שלהם לשמור על ארץ ישראל ועל ההתיישבות היהודית בה.

אבי שהיגיע לארץ ישראל בא להתיישב בה מאהבתו לארץ ישראל וזכותם של היהודים לשבת בה. אמי עלתה לארץ ישראל בתור נערה להתיישבות העובדת, בה העניקו לה אהבה לארץ ישראל.

נולדתי לזוג הורים שאהבו וחינכו אותנו, ילדיהם, לאהבה וכבוד לארץ ישראל להתיישבות בה ולמפעלה. ילדיי אריק, שלומי, בועז קיבלו מאיתנו חניתה ויואל אביהם את החינוך והאהבה לארץ ישראל. נכדי ממשיכים במסורת של כיבוש ארץ ישראל במעשים טובים  ובבנייתה ובמסורת שמלווה את ארץ ישראל מאז ומתמיד.

כיום אני חניתה רגר, יושבת לא מעט עם נכדי ומספרת להם על אהבתי לארץ ישראל, חושפת בפניהם מקומות ואתרים והסיפור שמסתתר מאחורי שמי, חניתה גם השם המלווה אותי נקרא על שם הקיבוץ שהוקם לראשונה בגליל המערבי (חניתה)

יואל אבי ילדי נולד בכרמל. משפחתו הייתה מראשוני מקימי אחוזה הרחוב הראשי והגדול בכרמל. יואל היה איש ים אך לא חסך את אהבתו לארץ ישראל והיה לוקח אותם לכול אותם מקומות שמשפחתו בנתה באחוזה ומספר להם סיפורים מראשיתה.

זוכרת אני את הסיפור כיצד הביאו מים לאחוזה, את המים הביאו בחמורים מבארות מים שנמצאו בכפרים הדרוזיים קרוב לכרמל לשתיית התושבים. סיפרתי לילדי ולנכדי על קרבות תש"ח. סיפורו של אבי על נפילתו של בן דודו במלחמה, שריד יחיד מבני משפחתו שנספו בשואה וקבורתו בדגניה מקום שנילחם לא הרחק משם. טיילנו לא מעט בארץ ישראל, במלחמת ששת הימים "כבשנו" גם אנחנו את ארץ ישראל, נסענו לירושלים בבית לחם ובחברון ובסוף הביקורים נתנו יד ביד ואמרנו: "זאת הארץ שלי ארץ זבת חלב ודבש".

מטיילים בארץ

תמונה 1

הזוית האישית

חניתה רגר: זו השנה השנייה שאני משתתפת בתכנית המדהימה הזו. אני מתנדבת מהקהילה לחנוך תלמיד מבית הספר ולעבור איתו את התהליך. מאוד נהניתי לעבוד עם ליזה ומיקה ללמוד מהן וללמד אותן. קישור לסיפור  שהעליתי בשנה שעברה "תמונות ילדות".

מילון

באר
מבנה מלאכותי מעשה ידי האדם לשאיבת מי תהום.

ציטוטים

”"זאת הארץ שלי ארץ זבת חלב ודבש". “

הקשר הרב דורי