מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

דוכן הפלאפל

תמונה שלי ושל נכדי בתחילת התוכנית.
תמונה שלי ושל משפחתי
סיפור ההשתלבות בארץ שלי ושל משפחתי

שלום קוראים לי ישראל טויטו

השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי והעלתי  את סיפורי "תם ולא נשלם"

השנה אני משתתף שוב בתכנית הקשר הרב דורי וברצוני לספר לכם סיפור קטן מהשתלבותי בארץ.

דוכן פלאפל

בהיותי בן שנה הורי רצו להגשים את חלומם ולעלות לארץ ישראל הקדושה. בספינה היינו אני, הורי ואחותי קלרה. על הספינה נולדה למשפחה גם אחותי עליה על שם הספינה בה היינו ושמה הייתה "עלייה". אך העלייה לא הייתה קלה בכלל מפני שהספינה נתפסה על ידי הבריטים והוגלתה לקפריסין למעצר של חצי שנה. אני ומשפחתי לא וויתרנו ועלינו לארץ. בשנה הראשונה התיישבנו ברעננה, המשפחה התקשתה למצוא פרנסה ולכן ההשתלבות הייתה מפרכת וקשה.

בתחילה אבי עבד בכל עבודה מזדמנת כמו: עבודות בכביש דרך מע"צ, חקלאות וכו', כי היה צריך לדאוג ולתמוך במשפחה שגדלה. אבי חתר לעסוק בעבודות שיכניסו יותר פרנסה למשפחה והחליט לפתוח דוכן פלאפל ברעננה. הדוכן הצליח ולאט לאט הצטרפו עוד לקוחות וכאשר אבי התקשה לנהל את המקום לבד נהגתי לעזור לו כבר מגיל שבע. באחד הימים הגיע לדוכן האיש הכי חשוב של המדינה באותם שנים דוד בן גוריון כשהוא הגיע אבי הסביר לי מי האיש החשוב שהגיע, מאוד התרגשתי. ברגע שהגיע לדוכן פתחנו לו שולחן כמו של מלך מפני שמאוד כיבדנו את העבודה שלו למען המדינה ואבי שנרגש מאוד מביקרו החליט לתת לי את הכבוד להגיש לדוד בן גוריון את האוכל ובאותה השנייה החלטתי שכאשר אני אהיה גדול ארצה לנהל עסק פורח בישראל.

 דוד בן גוריון היגיע לאכול בדוכן הפלאפל שלנו

תמונה 1

בבית היו קשיי פרנסה וכשראיתי כמה קשה עובד אבי ויצאתי אני בעצמי לעבוד בגיל 13 בנגריה במקום ללמוד החלטתי שכשאהיה גדול אהיה עצמאי ואמכור מוצרים שאנשים זקוקים להם. לימים הדוכן עבר למדרכת אחוזה ברעננה וגדל והתפתח ובזכותו אבי הצליח לפרנס את משפחתנו. יום אחד פונה הדוכן בצו עירייה  ומשפחתי עזבה לנתניה, אך אני נשארתי ברעננה כבר בהיותי בן 16. נשארתי לגור באותו הבית עד שהתחתנתי, נולדו לי שתי בנות ושני בנים. הורי המשיכו לגור בנתניה ואבי עבד בעירית נתניה.

כיום אני הצלחתי להגשים את ההחלטה שקיבלתי בעקבות ביקורו של בן גוריון ואני מנהל שלושה מפעלים העוסקים בפלסטיק אלומניום ואלקטרוניקה, באזורים שונים בארץ ומעסיק כ – 130 עובדים. בדומה לסיפור גם העסק שלי התחיל בקטן וצמח עם שנים.

הזוית האישית

ישראל: הצלחתי להגשים את ההחלטה שקיבלתי בעקבות ביקורו של בן גוריון.

מילון

דוכן
שטח מוגבה המשמש לעמידה או להצגה עליו.

פלאפל
פלאפל הוא כדור או קציצה מטוגנים העשויים מגרגרי חומוס או פול מתובלים.

ציטוטים

”הצלחתי להגשים את ההחלטה שקיבלתי בעקבות ביקורו של בן גוריון“

הקשר הרב דורי