מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אנו בנו ארצה לבנות ולהיבנות בה

אני והנכדה האהובה אופרי
ביחד
הגשמת החזון

שמי רחל דקלו, נולדתי בשנת 1956, כשהורי גרו באוהל בין הפדיונים בכפר ירוחם. מאחר ושאלו את הורי הציונים, שבאו להיות שותפים בבניית מדינה ליהודים והשאירו את כל הטוב והשפע מאחור בארץ הולדתם, איפה תירצו להיות? אמר אבי היכן שזקוקים לנו ולידיים עובדות. אך פרצה מלחמת סיני, אבי נילחם ואמי כרעה ללדת. זכרה אמי קרובי משפחתה אשר בחדרה ושם נולדתי בבית חולים הילל יפה. חזר אבי מן המלחמה, הבין שאי אפשר לגדל תינוקות באוהל בין הפדיונים שנלחמו בנו. ויצא למסע חיפושים, היכן לגדל את משפחתו ולתרום למדינה. מצא עיירה קטנה ושמה הרצליה, אשר זקוקה לאדם שיודע להתקין צינור מים שיוביל לבתי מעט התושבים שניסו להתיישב בעירה. אמר אבי: "אני יודע!!!"  והתקין את קו המים שהוביל מים לבתי התושבים וכך גדלתי בבית ציוני ואידיאליסטי.

תמונה 1
אני ובני בטקס הקמת יחידת החילוץ וההצלה של לוחמי האש "להבה"

את ילדותי ביליתי בהרצליה, במסגרת לימודים בבר אילן. ובאווירה אנו בנו ארצה לבנות ולהיבנות בה. ברוח התנדבותית ובתנועת הנוער בני עקיבה כל הזמן הפגנו למען יהודי הגולה שסירבו לתת להם לצאת למדינת יהודים והעצמנו מעצרת לעצרת. כשאת שרות הלאומי שלי אני מתנדבת בקטיף פרות בקיבוצים שהיו זקוקים למתנדבים וכן בגדנ"ע.

נישאתי בגיל-18 לאבי ילדיי שהיה איש צבא בחיל אוויר ואני קוסמטיקאית פרא-רפואית, ארומה תרפיסטית, רפלקסולוגית, שיאטצו, רפואה סינית, מדקרת, מרפא ממחלות עור ועד זוהר ויופי בתזונה נכונה ויועצת בביתי ספר לנוער, בתכנית הכה את המומחה. בהתנדבות אשר מלמדת בני נוער הגיינה אישית, שמירה על כללי טיפוח העור ותזונה נכונה. שאפתי תמיד להתקדם בתחום, לכן נסעתי לחו"ל לכל הכנסים, כדי ללמוד ולהביא חדשנות ארצה לקליניקה שלי. מנהלת עסק ובמקביל מגדלת משפחה. כך גידלנו בית עם שני ילדים ציונים ברוח ההתנדבות, במועדוני קשישים בפרוייקט שיקום לקשיש בנווה ישראל, בעיקר בוויצ"ו 27 שנים בפרוייקט למען יתומי העיר ולנערות במצוקה ושמירת אזרחים ודוגמא "ואהבת לרעך כמוך".

לימים החלו ילדי את התנדבותם במסגרות הלימודים, כשבני היה בן 14, התנדב לתחנת הכבאות בהרצליה. ואז מגיע הרגע המרגש ביותר ילדיי מתגייסים לצבא הגנה לישראל. גלי ילדתי מתגייסת לחייל הים גאווה! רגע קשה חקוק בזיכרוני ומרגש במיוחד כשבני עולה לאוטובוס מחוייל במדים, בידיעה שבני הולך להיות מגיסט בגולני והאוטובוס מתרחק. לימים כשחזר וראה את מצוקת חוסר כוח אדם בתחנת הכבאים. מאז החל לגייס חברים להתנדב כמה שיותר שעות ולא רק שלוש שעות בשבוע כמו שנידרש מהם בשנת המחויבות, אלא כמה שנדרש נתינה למערכת. ואז החל בעזרת צוות לקדם לשפר וליעל את מערך הכבאות.

לימים עקב מצב המדינה מלחמות ואסון הכרמל. יוסי בני ראה ביחד עם חבריו לעבודה שנידרש להקים יחידת חילוץ והצלה. ואכן, בני מגשים את חלומו משכבר הימים. יוסי דקלו טפסר מפקד הימ"ר הקים והיה מפקדה הראשון של היחידה המיוחדת לחילוץ והצלה של לוחמי האש. היחידה כיום מונה 40 לוחמים ולצורך ביצוע המשימות המיוחדות, משך הכשרת הלוחם הינה שנה בבית הספר ללוחמה, באוויר בים וביבשה.

וכך נכדי האהובים סופגים את רוח הערכים התנדבות שהכלל המנחה "ואהבת לרעך כמוך". גיבוש משפחה, קבלת שבת וחגים, שמירה על מסורת יהודית ומשפחה כערך עליון.

תמונה 2
בני יוסי וביתי גלי בתחושת סיפוק וגאווה

חפץ משמעותי מעברי המספריים של סבתי ממו מסודי, מסמלות עבורי את תקופת הילדות הנפלאה, הנתינה שלה לתפור באהבה להלביש ולכסות את כולם באהבה. זוכרת שישבתי לידה שעות, לומדת ממנה מהו תכנון ודייקנות, כשאני נהנית מהשלווה שצליל המספריים מפיקות.

תמונה 3

הזוית האישית

אופרי: אני רואה את חשיבותה של הציונות בעבודה זו ונהניתי מאוד להיות ולשמוע את הסיפורים של סבתא.

רחלה: אני רואה את חשיבות הקשר בין הדורות, שמאחד את המשפחה. משפחה זה ערך עליון! הפרויקט היה נפלא מאחר וניתנה לי הזדמנות לספר לנכדה על העבר המשפחתי, כשהרגשות מציפים אותנו ומחברים את כל החוליות של הקשר המשפחתי.

מילון

"פאדיונים"
כינוי משטף לקבוצת טרור ערבית שהסתננו לישראל למדינות ערב למתרות פיגועי טרור ולחבל בהתיישבות היהודית בשנות ה-50

ציטוטים

”אין עתיד בלי עבר שורשי, הגשם את עצמך בנאמנות.“

הקשר הרב דורי