מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך הכרתי את אהובתי

שירה עם סבא דובי וסבתא ויוי
סבא כתינוק משחק במשאית
סיפור האהבה של סבא וסבתא

שמי דב שגיא, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, זהו סיפורי: סיפור זה התחיל בחורף של שנת 1969-1970, אני הייתי בחודשיים מילואים בסיני בלי להגיע הביתה, השתחררתי בסוף דצמבר. עבדתי אז כנהג משאית והייתי מגיע הביתה רק בערבים.

בתאריך 31 לדצמבר הייתה מסיבת קריסטמס. במסיבה זו פגשתי אולפניסטית צעירה, אנגליה בשם ויויאן וואמן, שהתחילה את האולפן רק חודש קודם ושם התחיל הסיפור…

בימים הראשונים היא לא הבינה למה אני לא בא לחדר האוכל בשעות היום, אלא רק בערב. כשהיא שאלה אותי סיפרתי לה שאני נהג משאית ואני לא נמצא בקיבוץ במשך היום. בהתחלה ויויאן ואני גרנו מעל מגדל המים בחדר קטן חצי עגול עם שירותים ומקלחת מאוד רחוקים. אחרי כמה חודשים עברנו לבניין חדש: חדר אחד, עם שירותים, מקלחת ומטבחון.

ויויאן ואני

תמונה 1

בראש השנה, שנת 1973 ויואן נסעה הביתה לאנגליה לביקור ואני הייתי אמור להצטרף אחרי חודשיים, אבל שבוע לאחר מכן פרצה מלחמת יום כיפור וויואן חזרה לארץ.

כשהשתחררתי אחרי חצי שנה התארגנו לטוס יחד לאנגליה כדי להתחתן ולגור שם שנה. באנגליה למדתי מה זה בית כנסת והיה לי מאוד משונה להשתתף בתור שחקן ראשי בחתונה יהודית כשרה. ולאחר החתונה נהינו מר וגברת שגיא!

אחרי כמה חודשים באנגליה נסענו לירח דבש ברכב מסחרי קטן שהפכנו אותו לקרוון קטן ושם אכלנו, בישלנו, ישנו במשך שישה שבועות שבמהלכם עברנו שש מדינות באירופה. כשחזרנו לאנגליה, לאחר הטיול השתנה החוק, ויכולתי לקבל רישיון עבודה באנגליה. לפני שיצאנו לטיול עבדתי "בשחור" אצל חברים של המשפחה. אחרי שנה חזרנו לקיבוץ מכיוון שלא הסכמתי להישאר באנגליה בגלל מזג האוויר ("מזג אוויר לברווזים") כי כל הזמן ירד שם גשם. כעבור כמה חודשים נולדה לנו בת: בחורה בשם עינת. אחרי כן תוך 15 שנה נולדו עוד שלוש בנות בשם: חן (על שם סבתא אן), אביבה (על שם סבא אדי- אברהם) והאחרונה חביבה: ליאן (שם חופשי).

והם כולם כמשפחה אחת שמחה ומאושרת חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה.

הזוית האישית

שירה: היה לי כיף לכתוב את הסיפור עם סבא וסבתא וללמוד עליהם.

סבא: המפגשים היו מעניינים. הכיתות היו צפופות והיה מפגש חברתי נחמד עם הנכדים, היה אפשר להעמיק יותר. למדנו הרבה אחד על השני.

סבתא: הרגשתי נהדר, התכנית הייתה מצוינת, המורה של שירה הכינה הכל והיה טוב. השיחה בין הנכדים והסבים הייתה מעניינת ולצערי לא היו מספיק מפגשים וכדאי להמשיך וללמוד עוד הרבה דברים על העבר של חברי הקבוצה.

מילון

אולפניסטים
אנשים יהודים, שהגיעו מארצות אחרות כדי ללמוד לדבר עברית, ולעבוד בקיבוצים.

ציטוטים

”במסיבה זו פגשתי אולפניסטית צעירה אנגליה שהתחילה את האולפן רק חודש קודם, ושם התחיל הסיפור...“

הקשר הרב דורי