מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבתה של סבתא רותי לנגינה

יאיר וסבתא רותי במהלך התיעוד בבית הספר.
בבית הספר רמת החיל לפני חג החנוכה.
ילדות בשנות השישים וסיפור חייה של סבתא

סבתא רותי סלע מספרת לנכדה יאיר:

"נולדתי בעיר חיפה בשנת 1955 בבית החולים רמב"ם. שם אמי רבקה ושם אבי יעקב. אבי, יעקב, היה מורה ­ובמהלך השנים התקדם למישרת מנהל בית ספר. את ילדותי בחיפה העברתי עד גיל 5. בגיל זה עברנו לתל אביב. אמי הייתה עקרת בית והיו לי שתי אחיות ואח אחד.

בילדותי שיחקתי במשחקים שהיו מקובלים באותן השנים כמו: חמש אבנים, קפיצה בחבל וקלאס. בגיל שמונה למדתי לנגן על חלילית ובגיל 10 התחלתי לנגן על אקורדיאון. אהבתי מאוד לנגן ולימים זה הפך למקצוע שלי כמדריכה לריתמוסיקה בגני ילדים.

הורי עלו מעירק בשנת 1951 וזאת בעקבות  אירועי הפרהוד – הפרעות שנערכו בתאריך 2.6.1941 שמטרתן הייתה הפחדה ופוגרום שבמהלכן נהרגו כ – 200 יהודים. בעקבות הטראומה והסבל שהם עברו הם החליטו לעלות לארץ ישראל לבנות ולהיבנות בה. השנים הראשונות לא היו קלות והם חיו במעברה כאשר האוכל היה היה מעט וניתן בתלושים ובצימצום, אך הורי צלחו את הימים הקשים והתגברו על הקשיים והצליחו לטעת יתד בתוך כל כור ההיתוך בארץ ישראל.

כשאני נולדתי כבר לא היתה מעברה והורי עברו לגור בשיכון ואז החיים הישתפרו בהרבה. ילדותי בשכונת רמת החיל בתל אביב היתה ילדות זכורה לטוב, כאשר היו לי הרבה חברים ובני דודים ודודות שאיתם שיחקתי וביליתי. טיילתי הרבה בארץ ישראל בזכותו של אבי שהיה מורה ומנהל בית ספר גדול ביפו בשם"ויצמן".

אהבתי מאוד לנגן כפי שכבר סיפרתי וזה היה התחביב העיקרי שלי. בבית הספר היסודי למדתי ברמת החיל. בתיכון למדתי בבית הספר עירוני ד' שבתל אביב במגמה מזרחנית והצטיינתי בלימודים, בעיקר בלימודי הערבית הספרותית. זה היה בית ספר מפורסם בתל אביב ברמה הגבוהה שלו. בכל מהלך השנים המשכתי לנגן על אקורדיאון ולהנות מהנגינה. השתתפתי בתזמורת אקורדאוינים והתנדבתי כילדה וכנערה בבתי אבות, בבתי ספר ובקייטנות.

התמונה מילדותי הינה בגיל 10 שזה בדיוק גילו של נכדי יאיר ובדיוק באותה התקופה של תחילת החורף ולפני חג החנוכה בבית הספר היסודי שברמת החיל.

%d7%99%d7%90%d7%99%d7%a8-2

בשנת 1973 התחתנתי וגרתי ברמת השרון 5 שנים. בשנת 1979 עברתי לגור ברמת החיל שבתל אביב. נולדו לי 3 ילדים: שתי בנות ובן. בכל אותן השנים המשכתי לנגן על האקורדיאון והחלטתי לממש את אהבת הנגינה למקצוע. למדתי ריתמוזיקה לגיל הרך ובמהלך כל השנים המשכתי בהשתלמויות בתחום שאותו  אהבתי וממשתי את עצמי.

שתי בנותי נישאו לאחר שסיימו בהצלחה את לימודיהן באוניברסיטת תל אביב, הבכורה סיימה לימודי כימיה והצעירה לימודי כלכלה ומנהל עסקים. הבן הצעיר עדיין לומד באוניברסיטת תל אביב כלכלה וניהול.

הזוית האישית

סבתא רותי: כיום, יצאתי לגימלאות ואינני עובדת יותר. יש לי 6 נכדים משתי בנותי ואני נהנת מחברתם ואוהבת אותם. נכדי יאיר שלומד בכיתה ה' בבית הספר המשתלה הינו התלמיד שאתו אני משתתפת במפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" ואני נהנת לחוות אתו את החויה הנפלאה.

מילון

פרעות
פוגרום שקרה ב 2.6.1941 בחג השבועות בעירק שמטרתו הייתה הפחדת היהודים ונערכו שוד וביזה ביהודי עירק והרגו כ 200 יהודים. מעברה -מחנה עולים או ישוב קליטה זמני בשנות החמישים שבה גרו באוהלים. התנדבות-מעשה שנעשה מתוך רצון ללא קבלת תמורה.

ציטוטים

”השתתפתי בתזמורת האקורדיונים והתנדבתי כילדה וכנערה בבתי ספר ובקייטנות“

הקשר הרב דורי