מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה לטייס

היחבור שנוצר בינינו
סבא מטייל ברחבי הארץ
סבא חיים מספר על השירות הצבאי בחיל האוויר

שמי חיים ואני סבו של אבירם אמסלם. שנינו משתתפים בתכנית הקשר הרב דורי בבי"ס "רעות" בראשון לציון.
 
אני נולדתי בתורכיה, בעיר שקוראים לה מרסין. מיקומה במפת תורכיה בדרום מזרח. בשנת ייסוד המדינה החליטו הורי לעלות ארצה, ועלינו בתחילת שנת 1949. שלחו אותנו לשהות בבית עולים ברעננה לתקופה של ארבעה וחצי חודשים. לאחר מכן עברנו להתגורר בנס ציונה.
בנס ציונה עברתי את כל ילדותי ונערותי, עם סל חוויות מדהימות מבית הספר ומתנועת הנוער המכבי הצעיר. תקופת לימודי בבית הספר היסודי היתה 8 שנים, ולא כמו היום, שיש חטיבת ביניים. את לימודי העל יסודיים התחלתי בבית ספר מקצועי, אורט ברחובות.
 
לאחר שנתיים של לימודים באורט החלטתי ללכת ללמוד בבית הספר הטכני של חיל האוויר, בו רכשתי מקצוע: מכונאי חמוש מטוסים. מקצוע זה שימש אותי בשירותי הצבאי בחיל האוויר .
 
לאחר סיום הלמודים התגייסתי לצבא ומצאו שאני מתאים לקורס הטייס. בקורס הטייס הייתי כ – 5 חודשים והודחתי. הוצבתי ביחידה של חיל האוויר בטייסת ובה מימשתי את לימודי בבית הספר הטכני כחמש מטוסים. מדובר במקצוע שבו מכירים את כל כלי המשחית המורכבים על המטוסים ואת סוגי התחמושת בהם משתמשים בזמן מלחמה. זה מקצוע מרתק, קשה, ומלא סיפוק, כשאתה יודע שהמטוס ימלא את משימותיו על הצד הטוב ביותר. לאחר השרות הצבאי, בשנת 1967, גויסתי למילואים, זמן קצר לפני מלחמת ששת הימים. מלחמת ששת הימים היתה מלחמה מהירה, קשה ומזהירה שבה צה"ל נלחם נגד צבאות של 3 מדינות ויכל להם.     
 
המלחמות ליוו אותי עד למלחמת שלום הגליל הראשונה, ולאחריה היתה מלחמת המפרץ. מלחמת המפרץ לא היתה המלחמה שלנו אך הותקפנו ע"י העירקים ששיגרו טילים לעבר מדינת ישראל. לאחר מלחמה זו שיחררו אותי מהצבא וכך הסתיימו שנותי כחייל בצה"ל. 

מילון

חוד החנית
ביטוי לפעולה הנעשית ראשונה לפני יתר המשתתפים

ציטוטים

”נודע לי שסבא חי כל חייו באהבה לטיס“

הקשר הרב דורי