מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פריצת גבולות

שרה מקבלת תעודה בבי"ס ברנקו וייס
שרה ובעלה ביום חתונתם
חיים פעילים בקריית שמונה

שמי שרה סולטני נולדתי בחודש שבט בשנת 1958בישראל.

השם שלי נבחר מהתנ"ך, על שם שרה אימנו. יש לי שלושה אחים ושמם אברהם יצחק ויעקב.

ההורים שלי נולדו בפרס ועלו לארץ בשנות החמישים, בתחילת העלייה לארץ עלו למרכז קליטה והתגוררו שם רק כמה חודשים, ולאחר מכן עברו לקריית שמונה. אבי עבד כפועל בניין ואמי, הייתה עקרת בית ובנוסף גם טיפלה בגינה, גידלה ירקות ועצי פרי.

ילדותי

למדתי בבית ספר תל חי בקריית שמונה. בילדותי אהבתי לשחק קלאס, גוגואים, קלפים, מחבואים ותופסת. כל ערב הייתי נוהגת לצאת עם חברים, היינו מסתובבים כמעט כל היום עם האופניים, ורק כשהייתי בת עשר קיבלנו את הטלפון הראשון לבית.

במהלך שנותיי בבית הספר אהבתי שיעורי ספורט, וכל בוקר לפני שהיו נכנסים לכיתות, הייתה לנו רבע שעה התעמלות. אהבתי גם את  שיעורי האנגלית. היה לנו חדר אוכל מאוד גדול ושם היו טבחים שהכינו את האוכל, והילדים התנדבו לעזור שם, והיו נשארים לאכול ארוחת בוקר וצהריים.

כשהייתי בגיל ההתבגרות השתתפתי בתנועת נוער שנקראת הנוער העובד והלומד. אהבתי לטייל ולצאת למסיבות ביחד עם חבריי. יצאנו ביחד למסעות, אהבנו ללכת לבריכת שחייה שהייתה לידנו, היום היא כבר לא קיימת.

בגרות נישואים ומשפחה

הייתי עתודאית ולמדתי ארבע שנים כדי להיות אחות, ובעקבות זה דחיתי את הצבא. לקראת סוף הצבא התחתנתי, ולפני השחרור כבר הייתי בהיריון אז הצבא החליט לשחרר אותי .

הכרתי את בעלי שגר שני  רחובות ממני, ואחרי שנתיים וחצי התחתנו. בתחילת הנישואים גרנו ברחוב דוד רזיאל. בתקופה זו עבדתי שנתיים כאחות. במהלך עבודתי בבית החולים, הכרתי הרבה חברים חדשים ומאוד אהבתי את העבודה הזו. לאחר שנה נולדה לי ילדה. לימים גם היא למדה אחיות ועבדה במכללת תל חי והדריכה תלמידים בלימודי תזונה.

בתי עפרת נשואה ויש לה שני ילדים. היא מתגוררת בניו יורק. אחרי עפרת נולד אסף, והוא מתגורר בלוס אנג'לס נשוי עם שני ילדים. לפני כשמונה שנים הוא עשה עלייה לירושלים למשך שנה, ומכיוון שלא הצליחו כלכלית, חזרו ללוס אנג'לס.

אחרי אסף נולד עומר שהוא רווק ועובד בבזק. בחרתי לקרוא לו עומר בגלל שנולד בזמן ספירת העומר. אחריו נולד נועם שהוא נשוי ללא ילדים, ועובד באגד כנהג וסדרן עבודה.

תרבות ופנאי

בזמני הפנוי אני אוהבת לקרוא ספרים, לרקוד, להיפגש במועדון, לטייל בעולם, ולשחות. אני אוהבת מאוד לטפל בבית, ואוהבת גם להתנדב במעון רב תכליתי עם תינוקות שזקוקים לתשומת לב.

חפץ יקר:

יש לי מטפחת ראש של אמא שלי בצבע סגול ששמרתי למזכרת.

אמא נפטרה בגיל שישים וזה היה רגע מאוד קשה עבורי, ובחרתי דווקא לשמור את מטפחת הראש שלה. כל פעם ביום האזכרה אני לוקחת איתי את מטפחת הראש שלה.

כיום אני פעילה במועדון נשים בקריית שמונה ומתחילה את הבוקר שלי, בשיעור התעמלות וארוחת בוקר. אחרי הארוחה יש הרצאות בכל מיני נושאים. למועדון יש מנהלת, והיא אישה נפלאה שמביאה קטע קריאה ספציפי שקשור לחודש.  בכל יום שלישי אני מגיעה לבית ספר ברנקו וייס , שם אני לומדת בכיתת הוותיקים.

הזווית האישית

שרה: בכל יום שלישי באה ללמוד בבית ספר ברנקו וייס , שם אני לומדת בכיתת הוותיקים, אני מברכת אותם על קבלת הפנים הנפלאה שנותנים לוותיקים, בלב רחב ולבבי ובהתייחסות אישית. תודה לרוני יונה המתעדת שבעזרתה הוצאתי את סיפור חיי לאור.

מילון

הנוער העובד והלומד
תנועת הנוער העובד והלומד היא תנועת נוער ארץ ישראלית שמושתתת על ערכי הציונות העובדת. יסודותיה בתנועת הנוער העובד, שהוקמה ב-17 באוקטובר 1924 בארץ ישראל על ידי בני נוער עובדים שהתאגדו על מנת להגן על עבודתם וזכויותיהם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יש לי מטפחת ראש של אמא שלי בצבע סגול ששמרתי למזכרת“

הקשר הרב דורי