מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מה היא חרות בשבילי?

יהודית מספרת את הסיפור לתלמידות
יהודית במפגש הסיום בהר הרצל
אנגליה מול הנאצים

אנו, נוי, הודיה ויובל משתתפות השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספרנו יחד עם יהודית שרון. יהודית נולדה באנגליה בעיר הבירה לונדון בשנת 1942, לבית משפחת הוויט. יהודית סיפרה שבגיל 16 המשפחה שלה באה לירושלים לבקר את הסבתא שלה. ובביקור הזה בירושלים היא הרגישה שישראל זה הבית שלה. היא חזרה ללונדון, סיימה את לימודיה באוניברסיטה וקיבלה מלגה לבוא לירושלים ללמוד. אחותה כבר גרה בישראל בתל אביב, אחרי שנישאה לבחור ישראלי. אסתר פגשה את בעלה בלונדון. הוא היה ישראלי, שהיגיע ללונדון ללימודים שם. הם נפגשו שם במקרה. שמונה חודשים אחרי שאסתר עשתה עלייה מלונדון לישראל הם התחתנו בירושלים.

במפגשים ביקשנו מיהודית לשמוע את סיפור ילדותה, בתקופת מלחמת העולם השנייה

מקשיבות לסיפורה של יהודית

תמונה 1

יהודית מספרת

אני רוצה לספר לכן על חוויות הילדות שלי: נולדתי במלחמת העולם השנייה, בתקופה שהיטלר הפציץ את בריטניה, כשכל מדינות אירופה לא יכלו לעמוד מול הנאצים.

גרמניה הפציצה חלק מהערים הגדולות של אנגליה כולל לונדון וגרמה להרס גדול. הפצצות אלה נקראו "בליץ". צ'רציל לא היה מוכן להיכנע מול הנאצים ונלחם מולם. בנאום מפורסם שלו הוא אמר: "אני יכול להבטיח לכם: דם, יזע ודמעות. בקרבות מול הנאצים חיל האויר הבריטי נלחם מול חיל האויר הנאצי.

אם אנגליה הייתה נופלת לידי הנאצים לא היינו שורדים. כל שאר הארצות היו במצב של כיבוש על ידי גרמניה, אבל בריטניה לא הסכימה להיות בעבדות, ובגלל ההצלחה של בריטניה במלחמת העולם השנייה לא להיכנע להיטלר ולגרמניה, כל החיים שלי הרגשתי חירות!

הקבוצה בביקור במוזיאון הרצל בהר הרצל בירושלים, במפגש הסיום

תמונה 2

יהודית השתתפה גם בשנים קודמות בתכנית קשר הרב דורי בבי"ס אלונים.

 תמונה צולמה במפגש סיום התכנית השנה

תמונה 3

 

במהלך המפגשים שיתפה אותנו יהודית בסיפורי ילדותה, חלק מסיפוריה כבר תועדו במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ע"י תלמידים מהמחזורים הבוגרים יותר בבית ספרנו

בשנת 2021, השתתפה יהודית בתכנית עם קסם ושקד והן תיעדו את הסיפור: העופר- ג'ודי (יהודית) שרון,

בשנת 2020 השתתפה יהודית בתכנית עם ליאל בזיזה והן תיעדו את הסיפור: הקשר של המשפחה למדינה

הזוית האישית

יהודית: נהניתי לשבת בקבוצה קטנה ולהכיר את התלמידים. חלק מהפגישות היו בזום בגלל הקורונה וזה קצת היקשה על יצירת קשר. אבל ברגע שהתחלנו להגיע לפגישות בבית הספר התחיל להיווצר קשר טוב עם התלמידים. לדעתי בית הספר הזה הוא מקום נדיר והצוות מאוד מאוד נחמד. אני מאוד מאוד אוהבת לבוא ולהיפגש איתכם. מאחלת לכם הצלחה בהמשך הלימודים וחופש נעים.

מילון

חירות
חופש, דרור, מעמדו של אדם חופשי

ציטוטים

”דם יזע ודמעות - באנגלית Blood, Sweat and Tears“

הקשר הרב דורי