מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המשפחה של מירה בנית

סבתא שלי ואני
סבתא שלי מיום החתונה שלה
נישואים ובניית משפחה

שמי מירה, נולדתי בירושלים ב- 5 באפריל 1957. הוריי קראו לי מרים על שם הסבתא של אבי, אברהם דנון ז"ל, והסבתא של אמי, שרה דנון, שתחייה. אבל מאז שאני זוכרת את עצמי כולם קוראים לי מירה. אמי שרה דנון לבית חיימוף נולדה בישראל, בירושלים. היא נולדה בשנת 1934. מצד אמי אני כבר דור רביעי שנולדו בארץ, מה שאומר שאיתי נכדי הוא כבר דור שישי מצד אמו, יליד הארץ (או כמו שמכנים: "צבר"). אבי אברהם דנון ז"ל נולד באיזמיר שבתורכיה ועלה עם משפחתו לישראל, שהיו ממגורשי ספרד כשהיה ילד קטן. הוא נולד בשנת 1932, ולצערנו נפטר לפני שנתיים וחצי. הוא היה הסנדק בברית של איתי נכדי האהוב.

איך הכרתי את בן זוגי

בחרתי בנושא זה כי המשפחה מאז ומתמיד ובאופן מיוחד היום היא הערך החשוב והמרכזי בחיי. המשפחה שלי גורמת לי לאושר ונחת. יהודה לבית בנית הוא בן זוגי והסבא של איתי. התחתנו בשנת 1979, לפני 43 שנים. הכרנו בשנת 1977 כשהיינו שנינו סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים. יהודה למד משפטים, הוא עורך דין ותיק ויש לו משרד פרטי. אני למדתי ספרות ומקרא באוניברסיטה ואחר כך למדתי לימודי הוראה ואכן לימדתי 35 שנים בתיכון רנה קסין בירושלים. בהמשך השלמתי לימודי תואר שני בהיסטוריה ורוב שנותיי בבית הספר הכנתי תלמידים לבגרות בהיסטוריה ובאזרחות. את יהודה אישי הכרתי במועדון לסטודנטים בהר הצופים (שם למדנו), שם היו נפגשים סטודנטים לבלות. היינו חברים כשנתיים ובאותם שנים שנינו למדנו ועבדנו. כשסיימנו את הלימודים התחתנו. הוריו של יהודה בעלי (הסבא של איתי), נולדו בעיראק ועלו לארץ בשנת 1950, שנת העלייה הגדולה מעיראק המכונה גם: "מבצע עזרא ונחמיה". יהודה הוא הראשון מבין אחיו שנולד בארץ, בשנת 1952.

הולדת ילדינו

כפי שכבר ציינתי, התחתנו בירושלים בשנת 1979 ובשנת 1980 נולדה בתנו הבכורה לירון, שהיא אימא של איתי, שהוא גם הנכד הראשון שלנו. אחרי חמש שנים נולדה שירי בשנת 1985, שדרך אגב לירון בחרה לה את השם… ואחרי שלוש שנים ב- 1988, נולד רן.

בתחילה גרנו בשכונת רמות, שהיתה אז שכונה חדשה לגמרי בירושלים. אחרי שש שנים עברנו לגור ברמת שרת, ומאז ועד היום אנחנו גרים בשכונה זו. לירון, שירי ורן למדו בבית הספר ברמת שרת. בתיכון למדו בבית ספר זיו. הייתי אימא מעורבת בלימודי ילדיי ותמיד היה חשוב לי שילמדו ויצליחו, והעיקר – שיהיו מאושרים!

לאורך השנים יצאנו להרבה טיולים עם הילדים גם בארץ וגם בחוץ לארץ. תמיד אהבנו את הטיולים המשפחתיים, אם בשבתות ואם בחופשות. לטיולים היו מצטרפים גם משפחות של חברים ועד היום יש קשר חם בין הילדים, גם כשהם עצמם הפכו להורים. בסופי שבוע היינו אוכלים אצל סבא וסבתא ונפגשים עם בני הדודים.

יום הולדת הנכדים

לירון בתנו הבכורה למדה משפטים באוניברסיטה העברית והיא עורכת דין במשרד המשפטים. שירי, הבת האמצעית, למדה תקשורת ומנהל והיא מנהלת משאבי אנוש במועצת גזר. רן, בן הזקונים, למד משפטים במכללה למנהל והוא בחר לעסוק בבנקאות ופיננסים. אנחנו הורים גאים בילדינו ומאושרים בהצלחתם.

לירון ושחר התחתנו בשנת 2007 ובספטמבר 2009 נולד נכדנו הבכור איתי. לאיתי ולי יש קשר מיוחד, גם בגלל שהוא הפך אותי לסבתא לראשונה, וגם בגלל שיצא לי די הרבה לטפל בו כשהיה תינוק. אחרי איתי נולד אורי, שהוא הבן הבכור של בתי שירי. כשאיתי היה בן 3 נולד לו אח שנקרא עמית  והוא הנכד השלישי שלנו. שלושת הבנים: איתי, אורי ועמית חברים טובים ותמיד שמחים להיפגש אצל סבא יהודה וסבתא מירה בשבתות. לשלישייה הצטרף בן נוסף, אח לאורי ושמו איתמר. כך שארבעה בנים נפגשים בסופי שבוע, בחופשים ובחגים נוצרת נבחרת כדורגל מעולה!

לאיתי ועמית נולד אח נוסף ששמו יהלי. יהלי בן שנתיים, מפונק ואהוב מאוד. לאורי ואיתמר נולדה אחות ולי סוף סוף נולדה נכדה. גם היא בת שנתיים. לרן נולדה אחרי כמה חודשים שנולדו יהלי ורוני בת ושמה מאי. שלושת הקטנים חברים טובים ומסבים לנו אושר ושמחה.

אירועים מיוחדים בהם המשפחה חוגגת יחד

אנחנו משפחה מאוד מלוכדת ונהנים לבלות יחד ולחגוג ימי הולדת, שבתות וחגים. לכל אחד מילדי המשפחה, גם להורים וגם לנכדים אנו חוגגים יום הולדת בארוחה משפחתית משותפת, בטיול או פיקניק, ובכל דרך שיכולה לשמח את מי שחוגג.

אנו מבקרים הילדים, הנכדים והנינים בכל מוצאי שבת את סבתא רבתא, חשוב לנו לשמח אותה ולתת לה את מירב תשומת הלב שמגיע לה. אנו אוהבים לצאת מדי פעם לסופי שבוע לצימר או בית מלון, ובכלל אוהבים לטייל בארץ ולהכיר את המקומות והנופים היפים בארצנו. פעם בכמה שנים אנחנו גם נוסעים לטייל בחו"ל יחד. זו בכלל חוויה מיוחדת עבור כולנו.

הזוית האישית

איתי הנכד המתעד: מבחינתי ההשתתפות בתכנית זו חוויה שלא תשכח, היה לי כיף מאד להיות עם סבתא שלי ולשמוע את הסיפורים המעניינים שלה. היו הרבה דברים שלא ידעתי ושמעתי עליהם לראשונה במפגשים שלנו ואחר כך.

מילון

מגורשי ספרד
גירוש ספרד היה סילוקם בכפייה ב-1492 של יהודי ממלכות קסטיליה ואראגון אשר סירבו להתנצר. גירוש בתנאים שונים במקצת נגזר חמש שנים אחר כך, ב-1497 גם על יהודי פורטוגל. כעבור שנה נוספת, ב-1498 (ה'רנ"ח) גורשו גם יהודי ממלכת נווארה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הייתי אימא מעורבת בלימודי ילדיי ותמיד היה חשוב לי שילמדו ויצליחו, והעיקר – שיהיו מאושרים!“

הקשר הרב דורי