מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שיעורים ושורשי הזמן

סבא שלי ואני בקומת המשחקים.
סבא בילדותו. כבר אז עיניו חלמו מנהיגות
מילדות לבגרות

שמי אלון פיס, אנימשתתף בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי להשתתף בתכנית עם סבא שלי, רמי רהב. ויחד תיעדנו את סיפורו. סבא שלי גם חבר שלי ואנחנו יודעים לצחוק, להתבדח ועוד דברים רבים לעשות ביחד.

סבא שלי, גדל במושב בלפוריה בעמק יזרעאל. באחת הפעמים ששוחחנו, סבא שלי סיפר לי על מקרה שקרה לו בכיתה ה' בבית הספר היסודי בעפולה, שם למד עד כיתה ח'.

 סבי בילדותו

תמונה 1

פעם חינכו ילדים אחרת

כל בוקר, התלמידים הגיעו במשאית של המושב לבית הספר, שהיה במרחק של 5 ק"מ מהבית שלו. סבא שלי היה תלמיד שובב ולפעמים הפריע למורים.

פעם אחת, כשסבא הפריע בכיתה, המורה שלחה אותו לחדר המנהל לאדון מאיר עטיה. כך קראו פעם למנהל. "אדון". מנהל בית הספר, הרכיב משקפיים ולהן הייתה זכוכית כמו זכוכית מגדלת. המנהל היה כבד ראייה – כמעט ולא ראה.

המנהל שאל אותו מה הוא עשה בכיתה תוך שהוא מלטף כל הזמן את ראשו. סבא לא הבין למה המנהל כל הזמן מלטף את ראשו בשעה שהוא בא אליו כי הפריע.

ברגע שסבא שלי אמר למנהל שהוא הפריע בשיעור, המנהל משך לו באוזן בחוזקה, קיפל אותה וכמעט תלש אותה מהמקום. סבא שלי חזר לכיתה עם אוזן מאד מאוד אדומה ונפוחה.

כשסבא חזר במשאית מבית הספר למושב ונכנס הביתה, אימא שלו מיד הבחינה באוזן האדומה והנפוחה מאד ושאלה מה קרה שהאוזן נראית כך?

סבא סיפר לאמו, שהוא הפריע בכיתה והאדון מנהל מאיר עטיה משך לו באוזן וקיפל אותה וכך היא התנפחה. באותו הרגע שאימא שלו שמעה מה קרה, הוא קיבל בנוסף למה שקיבל בבית הספר, כמה סטירות חזקות בפנים מאימא שלו כדי שיכאב לו מספיק ולא ימשיך להפריע למורים.

סבא הסביר לי, שפעם חינכו בצורה הזו, אבל סבא תמיד המשיך לעשות מה שהוא חושב.

סבא שלי היה צנחן ומפקד נערץ ובכיר מאד במשטרת ישראל ועל כך נספר בסיפור הבא…..

אני גאה מאד בסבא שלי.

תמונה 2

אני וסבא

סבא שלי ואני בקומת המשחקים בה גדלנו, העברנו יחד באהבה שעות מטמירות של צחוקים, שינה, אוכל, צפייה משותפת בסרטים ותכניות חינוכיות ואחרות, גם אכלנו שם בחגים כשהיינו קטנים כדי שיהיה לנו מרחב גדול לתעלולים. ברקע רואים גם את גמדי הילדות לאורם גדלתי ואת כוורת הדבש שקרצה לנו כל העת.

הזוית האישית

סבא רמי: היה מאד מעניין להשתתף עם אלון ולהרגיש שזו חוויה מעניינת אותו. אני מאחל לאלון, שעוד ייהנה מהחוויות של סבא בילדותו.

הנכד אלון: היה לי מאד כיף עם סבא שלי בתכנית הזו. אני מאחל לסבא שלי, אריכות ימים, בריאות, שמחה, אהבה ואושר.

מילון

צנחן ומפקד נערץ ובכיר
לוחם, מפקד שאהבו אותו

מושב בלפוריה
המושב הוקם בשנת 1922 על ידי חברת "קהילת ציון" האמריקאית, שרכשה את האדמה וייעדה אותה לכ-100 חיילים משוחררים, אנגלים ואמריקנים מהגדודים 38 ו-39 של הגדודים העבריים. במחצית השנייה של 1919 המייסדים פנו אל ארתור ג'יימס בלפור וקיבלו את רשותו לקרוא ליישוב על שמו.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא הסביר לי, שפעם חינכו בצורה הזו אבל סבא תמיד המשיך לעשות מה שהוא חושב “

הקשר הרב דורי