מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שבתאי בכר – שירותי הצבאי המאתגר

סבא שבתאי וסיוון בבית הספר
שבתאי במפגש עם חברים, שנת 1973
החשיבות בשירות הצבאי והתקופה בה בגרתי

אני שבתאי בכר, נולדתי בשנת 1952 בטבריה. אני נקרא על שם סבי שקראו לו (כשמי) שבתאי. נולדתי בבית החולים הסקוטי, שהפך להיות היום בית מלון בעיר טבריה. הוריי נולדו במצרים ונאלצו לעזוב את מדינתם בחשאיות, מאחר והיה איסור לעלות לארץ ישראל. לכן המעבר לישראל היה דרך מדינה שלישית, איטליה.

שירתי בחיל האוויר לתקופה של חמש שנים. טרם השירות הצבאי, למדתי בבית הספר הטכני שהיה שייך לחיל האוויר במגמת אלקטרוניקה תעופתית. במהלך השירות הצבאי עסקתי בתיקון ותחזוקה של מטוסי החיל. במהלך השירות פרצה מלחמת יום כיפור, במהלכה נאלצנו להתמודד מול אתגרים חדשים כמו טיפול במטוסים שחזרו פגועים מטילים. אתגר נוסף שנאלצנו להתמודד היה התמודדות מול טילי אויב שפגעו בנו בבסיס.

התמונה מן העבר שצירפתי צולמה במהלך מפגש חברים, אני לובש מדי צה"ל, באותה השנה פרצה מלחמת יום כיפור, החללית אפולו 13 נשלחה לירח וכמו כן פרצה פרשת 'ווטרגייט' שאילצה בפעם הראשונה בהיסטוריה את נשיא ארצות הברית להתפטר.

אני בצעירותי

תמונה 1

חפץ העובר מדור אל דור – שעון יד

שעון יד זה, מסוג דוקסה, עבר מדור לדור. בחרתי להראות לנכדי סיוון את השעון, כי הוא בעל ערך סנטימנטלי. השעון היה בזמנו מצרך יקר, והיה צריך להטעינו מדי יום (בדרך כלל לפני שנת הלילה), אחרת היה מפסיק לפעול.

שעון יד דוקסה שעבר מדור לדור

תמונה 2

הזוית האישית

סיוון הנכד המתעד: החוויה העיקרית שלי מהתוכנית היא שלמדתי על העבר של סבא.

סבא שבתאי: היה לי מאוד מעניין ומקרב בתכנית. למדתי להכיר את סיוון מזווית אחרת.

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים י' בתשרי ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד כ"ח בתשרי ה'תשל"ד, 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במצבי הפתעה חשוב לדעת ללמוד להתמודד עם אתגרים או מצבים, מכל מצב חדש אנו למדים“

הקשר הרב דורי