מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של מריה פליישמן לארץ ישראל

פעילות כללית במסגרת התכנית
תעודות הוקרה של תכנית הקשר הרב דורי
מארגנטינה לישראל

שלום, אני מריה פליישמן לבית פולונסקי, נולדתי בארגנטינה בשנת 1942 בעיר בואנוס איירס.

בארגנטיה דיברתי ספרדית וקצת אנגלית. לסבא שלי קראו מאיר ובגלל זה קוראים לי מריה (על שם סבא שלי). שמות ההורים שלי הם אליעזר וקלרה. יש לי שלושה אחים ואח אחד שנשאר בארגנטינה.

עליתי לארץ בשנת 2006 עם בעלי ושתי בנותיי, מאוד התרגשנו לעלות לארץ, זה הרגיש ממש כמו להיכנס לסרט, כי זה שונה מאוד מארגנטינה ומאוד אהבנו את זה. רוב המשפחה עלתה בסופו של דבר לישראל, למעט אחי. ישראל מאוד שונה מארגנטינה, בהרבה מובנים. בהתחלה היה לנו קשה, אבל מאוד רצינו להתאקלם וכך עשינו.

הילדות

בתור ילדה מאוד נהניתי בבית הספר, מאוד אהבתי ללמוד על ההיסטוריה היהודית ועל היסטוריה באופן כללי. מבחינתי ללמוד בבית ספר זו הייתה חוויה גדולה מאוד.

בנוסף, בתור ילדה ממש אהבתי לבשל, אהבתי לבשל בעיקר את המאכלים של סבתא שלי כמו: קנשיס ועוד מאכלים מן המטבח היהודי. הייתי מכינה הרבה מאכלים, יום שישי הוא היום שהכי אהבתי לבשל בו, מכיוון שהייתי מכינה את המאכלים המיוחדים ביחד עם סבתא שלי.

כיום, רוב משפחתי נמצאת בישראל חוץ מאחי, כלומר – אני ושלושת האחיות שלי גרות כאן בישראל ואחי נמצא בארגנטינה.

הזוית האישית

שון התלמיד המתעד: היה לי מאוד כיף ומעניין לשמוע את הסיפור של מריה פליישמן, נהניתי מן ההשתתפות בתכנית. אני מאחל למריה הרבה בריאות והצלחה.

מילון

בואנוס איירס
בואנוס איירס היא בירתה של ארגנטינה והעיר הגדולה ביותר בה. העיר היא חלק מהמטרופולין השנייה בגודלה בדרום אמריקה, גראן בואנוס איירס (בואנוס איירס רבתי). בואנוס איירס שוכנת לחופי נהר ריו דה לה פלטה. נמל העיר הוא מהגדולים בעולם, ומשרת גם את פרגוואי ואורוגוואי שכנותיה של ארגנטינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאוד התרגשנו לעלות לארץ, זה הרגיש ממש כמו להיכנס לסרט, כי זה שונה מאוד מארגנטינה“

הקשר הרב דורי