מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים שלי – מילה ויסמן

המשפחה של סבתא מילה
סבתא שלי מילה בילדותה
סיפור על קשיים,רוגע ואהבה

שמי רומי אייזנברג אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי מילה ויסמן ויחד העלנו את סיפור חייה על אהבה רוגע ומשפחה.

סבתא מילה מספרת על משפחתה

קוראים לי מילה, נולדתי להורי דורה ואהרון שטילמן בשנת 1944. ההורים שלי היו הורים נהדרים, הם טיפלו בנו ככל האפשר! ההורים שלי היו לבושים מכובדים ומטופחים.

בחודש ספטמבר בשישי לחודש לאחר חתונתי שיניתי את שם המשפחה שלי לויסמן. התחתנתי בתאריך ה – 28.8.1965 עם בן זוגי גרישה ויסמן. אני ובעלי עבדנו במפעל למתקני קירור. כמשפחה נהגנו כל שישי שבת ללכת לתאטרון לקלונוע לפארק טיולים ועוד… לי ולבעלי, גרישה נולדו שני ילדים מריאנה ואולג.

יש לי זיכרון שקרה לנו כמשפחה, באמצע לילה אחד הייתה רעידת אדמה, מיהרנו לקחת את ילדנו וירדנו למטה את הלילה הזה העברנו בגן ילדים שם הביאו לנו מזרונים והלכנו לישון שם.

 המשפחה של סבתא מילה

תמונה 1

הבת שלי מריאנה נולדה ב – 9 באפריל יש לה שיער שחור והיא חייכנית מאוד. היא עובדת במחשבים ומצליחה במקצועה. למריאנה יש שלושה ילדים, נכדי: איתי כיום הוא בן 20 חייל בצבא. רונן בן 24 סטודנט באוניברסיטה  ורומי בת 12 לומדת בכיתה ז' בחטיבה. הבן שלי, אולג יש לו שיער שחור וגם הוא חייכני מאוד הוא רופא בבית חולים ואוהב מאוד לטפל באנשים. אולג התחתן עם אינה וילדיהם: נטלי, סטודנטית באוניברסיטה. שלי היא חיילת בצבא. עדי, תלמידה בבית הספר בכיתה ט'.

אני אוהבת מאוד את כל נכדי!!!

זיכרונות ילדות

הזיכרונות ילדות שלי הם נורא מהנים, אני זוכרת שבחופשים תמיד הייתי הולכת לקייטנות עם חברים. בשבתות נהגנו ללכת לתאטרונים וסרטים זה היה נורא מהנה. הזיכרון שהכי חרוט במוחי זה כשאר בתקופה אז לא יכולנו לחגוג את כל החגים אז חגגנו בסתר עם כל המשפחה, כמו למשל את חגי הפסח וזה היה נורא מהנה!!!

למדתי בתיכון 92 והוא לא היה יהודי, בעבר היו לי המון קשרים לא יהודיים אך על קשרים אלו לא שמרתי… אהבתי נורא ללכת לתנועת נוער ולתנועת נוער שהלכתי עליה קראו הפיאונרים כיום היא לא קיימת, היא נסגרה עם נפילת ברית המועצות.

עלייה תקומה והתיישבות

כאשר הייתי בת 46 עליתי ארצה, אז כבר היה מטוסים אז הגענו לארץ בטיסה במטוס. כאשר עליתי ארצה מיד התחלתי ללמוד עברית, בהתחלה זה היה קצת קשה אבל אחרי זה התרגלנו. למדתי עברית באולפן. על רוב הקשרים לא שמרתי.

אהבה

את גרישה בעלי הכרתי עוד באוקראינה. בתאריך 28.8.1965 אני וגרישה התחתנו. החתונה שלנו נערכה בבית מקווה שבתקופה ההיא לא היה כל כך נהוג לעשות אירועים גדולים. בילדותנו אני וגרישה התפרנסנו מעבודה של מפעל למתקני קירור.

מתכון שלי

למתכון האהוב אליי קוראים זפיקנקה זה סוג של עוגת גבינה טעימה מאוד. היא לא מורכבת להכנה ומהירה מאוד ואחרי זה זוללים אותה תוך שניות!!!

המתכון: חצי קילו טוורוג (אפשר יותר תלוי לפי הכמות), ביצים, סוכר, חלב, קמח. מערבבים הכל ומכניסים לתנור ואופים בחום של 180 מעלות בתנור. ותהנו ממתכון עסיסי וטעים!!! המתכון הזה די מפורסם אך שיניתי כמה דברים ממנו שיהיה יותר טעים ממה שהוא!

הזוית האישית

מילה: החוויה הייתה מהנה מאוד נהנתי להשתתף בתכנית!

מילון

בורש
מאכל אוקראיני

ציטוטים

”יש משפט שסבתא תמיד אומרת תהיה בריא כמו פרה, משפט מצחיק ונשמע יותר טוב ברוסית“

הקשר הרב דורי