מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא שרה כהנוביץ

תמונה מבר המצווה שלי.
סבא וסבתא בצעירותם
מילדות לבגרות

לסבתא שלי קוראים שרה כהנוביץ. היא נולדה בתאריך 16.1.1946 ברוסיה. בגיל שנתיים סבתא עלתה לארץ.

בילדותה היא גרה ביפו קרוב לבית שלה היום שנמצא בבת ים, ליד ביתה היה לונה פארק והים היה מאוד קרוב.

סבתא למדה בבית ספר ביפו בשם "בארי", בית ספר שהיא זוכרת לטובה. סבתא הייתה משחקת בהפסקות עם חברותיה. כשסבתא הייתה קטנה היא אהבה לשחק בקלאס , בדוקים , בחבל חמש אבנים ועוד כל מיני משחקים. בילדותה לא היו טלפונים לכן בשביל לדבר עם חברותיה והיה צריך ללכת לבית אחת של השנייה, לדפוק בדלת ולהיכנס. הן גם מאוד אהבו לשחק בחוץ.

סבתא זוכרת מהילדות את ביתה, היו להם שני חדרים בבית. חדר הורים וחדר ילדים, בו גרה עם האחים שלה. הם היו ארבעה והיה מאוד צפוף. הם ישנו ראש לרגליים. למרות זאת, הייתה לה ילדות מצוינת, הורים מאוד טובים ומפנקים ואוהבים.

היא גדלה בסביבה טובה והיו לה חברות טובות. הקשר של סבתא עם אחיה היה מעולה והוא נשמר ככה עד היום. יש לה אחות בארצות הברית והן מדברות פעמיים ביום. לסבתא עדיין יש חברה מהילדות בשם אסתר שהיא עדיין מדברת איתה (בעיקר בטלפון). ואסתר גרה היום בגדרה.

כשסבתא פגשה את סבא, היא הייתה בת שש עשרה. כשהייתה מסיבה סבא בא עם הטייפרקורדר (טייפ) בו הוא היה משמיע לכולם מוסיקה לריקודים, והם היו רוקדים ביחד עם המוזיקה. כך הם הכירו, הם רקדו ביחד ואחרי שנה וחצי הם התחתנו.

סבתא וסבא אהבו לנסוע ביחד בטוסטוס של סבא. הוא גר ברמת אביב והם היו נוסעים בטוסטוס ביחד והיה להם מאוד כיף. הם גרו תקופה מסוימת ברמת אביב אצל אמא של סבא, אחר כך הם עברו לגור אצל ההורים של סבתא, ואז הם קנו את ביתם הראשון בהרצל 10 בבת ים.

המסר שסבתא הייתה רוצה להעביר לי הוא שצריך לנצל כל רגע מהחיים כדי ליהנות, כי החיים עוברים מהר. סבא שלי נפטר מדום לב בשנת 2005 היה מאוד עצוב וקשה, אז הטיפ שסבתא נותנת לי ממנה אלי הוא לדעת ליהנות מהחיים.

תמונה של סבתא שרה בגיל בצעירותה

תמונה 1

הזווית האישית

הנכד גיא: מאוד נהנתי לשמוע מסבתא סיפורים על חייה, לבלות איתה ולראות תמונות שלה מהעבר. היה מאוד כיף לראיין אותה.

סבתא: זו החוויה הכי טובה בעולם לבלות עם הנכדים שלי ועם הנינים ואני מאוד נהנתי לספר את הסיפור שלי.

מילון

טיפריקורדר
מכשיר המקליט קולות; רשמקול (מילוג)

ציטוטים

”המסר שסבתא הייתה רוצה להעביר לי הוא שצריך לנצל כל רגע מהחיים כדי ליהנות, כי החיים עוברים מהר“

הקשר הרב דורי