מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא רחל רבי – להיות ענו וללכת בדרך הישר

סבתא רחל האהובה והנכדים
סבתא רחל היקרה בחגיגה של הוריי
ציוני דרך בחייה של סבתא רחל

שמי גיל רבי, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי אנו מתעדים את חייה של סבתא רחל רבי, אמו של אבי רונן.

שם אמה של סבתא הוא רינה, שם משפחתה יצחק, ילידת עיראק.

עלייה

סבתא מספרת: "הוריי עלו מעיראק בשנות ה 50 לאחר פרעות, הייתה הפיכה בעיראק והציקו ליהודים, לכן הם החליטו לעזוב הכל – העיקר לברוח למדינת היהודים. הם עזבו את כל רכושם כולל חנויות וזהב, רק בכדי לצאת מהמדינה ולהגיע לארץ ישראל. הם עברו תקופה קשה בהתאקלמות בארץ.

קוראים לי, כאמור, רחל רבי. לפני הנישואים שם משפחתי היה יצחק. נולדתי בשנת 1955 בירושלים, ישראל. גדלתי בשכונת הקטמונים בירושלים ולמדתי בבית ספר בית יעקב, זהו ית ספר דתי. שיחקנו משחקי חברה בחוץ עם בנות השכונה ובנות כיתתי, גם הן גרו בשכונת מגוריי.

לא שירתי בצבא, הצהרתי שאני דתיה וגם מכיוון שהוריי לא הסכימו שאתגייס. עבדתי בתחום משרדי כ-36 שנה, במשרד מיכון משרדי ולאחר מכן במלם מערכות.

את בעלי דוד הכרתי בשנת 1976 והתחתנו בשנת 1977. נולדו לנו חמישה ילדים מקסימים: שתי בנים ושלוש בנות. בכל הזדמנות אנו חוגגים יחד, נהנים ומסייעים זה לזה. ממש בכל שבת אנו נפגשים ויחד כל חג חוגגים.

בשנת 2015 יצאתי לגימלאות, בתקופה זו אני מבלה, מטיילת, אני אוהבת לצייר ולפסל, ותודה לאל – יש לי נחת מהילדים והנכדים. תקופת הקורונה הייתה קשה עבורנו ועבור כולם, בגלל חוסר היכולת לארח ולהיות במחיצת המשפחה המורחבת.

סבתא רחל עם נכדיה בשנת 2016

תמונה 1

מסר לכולם לעתיד ולחיים: להסתפק במועט, להיות ענו וללכת בדרך הישר, ללמוד לתת ולקחת אחריות.

הזוית האישית

גיל הנכד המתעד: מאוד נהניתי מתוכנית הקשר הרב דורי ומהעבודה ביחד עם סבתא רחל. בזכות התיעוד, למדתי יותר על סבתא רחל ועל העבר שלה. יחד למדנו להכיר אחד את השנייה יותר וזכינו בזמן משותף יחד רק אני וסבתא. אני מאחל לסבתא שתמשיך להיות הסבתא הכי מיוחדת, הכי מפנקת ובעלת המטעמים המופלאים. אני מאחל לך, סבתא שלי, אריכות ימים.

סבתא רחל: נכדי היקר, היה לי לעונג לבצע יחד איתך את התיעוד ולשתף אותך בדברים שקרו בחיי. אני שמחה שבחרת בי והענקת לי את הזכות להיות שותפה שלך בתכנית. אני מאחלת לך הצלחה רבה, תמשיך להיות קסם של נכד.

מילון

נטרקטו
נבהלתי (בעיראקית)

אנא אחבום לוולדי ובנתי
אני אוהבת את ילדי ובנותיי (בעיראקית)

ציטוטים

” כדאי להסתפק במועט, להיות ענו וללכת בדרך הישר, ללמוד לתת ולקחת אחריות“

הקשר הרב דורי