מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אנה מספרת על מנהיגות

אני, סבתא שלי ובני הדודים שלי
סבתא שלי
המנהיג שהשפיע על סבתא

שלום, שמי אנה ואני בת 68, אני גרה בעפולה. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי, רואי.

הנכד שלי רואי ראיין אותי בנושא מנהיגות. מנהיגות בעיני היא מי שמבין ומי שרוצה לעזור לכולם בתפקידו. תחומי המנהיגות שאני מכירה הם המפלגות בארץ – מפלגת ימין ומפלגת שמאל.

אני לא חושבת שכך זה צריך להיות, כי אני חושבת שצריך לחיות כמדינה מאוחדת שלא רבה כל הזמן בפוליטיקה. צריך להיות מדינה שמתעסקת בעזרה למדינה.

לדעתי, צריך מנהיג שמבין בתחום אחד שמשתמש במוח ולא משתמש בכוח.

המנהיג שהשפיע עליי הוא מנחם בגין כיוון שהיה לו חשוב ואכפת מהמדינה ומביטחון האזרחים. מנחם בגין השפיע עליי גם מכיוון שהוא הוביל לחתימת הסכם שלום עם מצרים והוא היה ראש הממשלה.

"מנחם בגין (‏16 באוגוסט 1913, י"ג באב ה'תרע"ג, ברסט ליטובסק – 9 במרץ 1992, ד' באדר ב' ה'תשנ"ב, תל אביב) היה ראש ממשלת ישראל השישי, יו"ר תנועת החרות והליכוד, שר בממשלות ישראל, מפקד האצ"ל בתקופת המאבק במנדט הבריטי, הוביל כראש הממשלה לחתימה על הסכם השלום בין ישראל למצרים וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1978 ומי שהחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, והורה להשמיד את הכור הגרעיני העיראקי ב-1981. עם עליית הליכוד לשלטון, ב"מהפך" של 1977, התמנה בגין לראש הממשלה. שנה לאחר מכן חתם על הסכם השלום עם מצרים. ב-1982 יצא ל"מבצע שלום הגליל" אשר לימים נקרא מלחמת לבנון הראשונה. ב-1983 התפטר בגין מתפקידו והסתגר בביתו. הוא סירב לפרט את המניעים שגרמו לו לפרוש." (ויקיפדיה)

הזוית האישית

רואי: היה לי כיף לראיין את סבתא ונהניתי מתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

מנהיגות
מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת במינימום סמכות. פעולה מנהיגותית, מתקשרת בצורה ישירה להשפעה וליצירת שינוי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מנחם בגין היה המנהיג שהשפיע עלי, גם מכיוון שהוא הוביל לחתימת הסכם שלום עם מצרים“

הקשר הרב דורי