מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נפתלי פנחס מספר על מהלך חייו

פעילו כללית של תכנית הקשר הרב דורי
חט"ב יד גיורא, הרצליה
על המלחמות והמשפחה

נפתלי פנחס נולד בתאריך 29.3.1952. נפתלי נולד בארץ לאחר שאימא ואבא שלו עברו עם המשפחה מתימן לישראל. לאימא שלו קוראים שושנה ולאבא שלו קראו שלמה, הוריו עלו במבצע " על כנפי נשרים" וכך הם הגיעו לישראל.

נפתלי מספר: "בילדותי גרתי ברחוב חדווה 4, הרצליה. המשחקים שבהם שיחקתי כשהייתי קטן היו מחבואים, תופסת, מחניים וכדורגל. בילדותי הלכתי לבית ספר דתי, עדיין יש לי חברים מהילדות.

התגייסתי בגיל 18 לצבא ושירתי ב- נ.מ במשך שלוש שנים. לאחר הצבא, שירתי במילואים ביחידות חי"ר. המלחמות שהשתתפתי בהן היו: מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון וגם עוד כמה מבצעים שהיו בלבנון.

המלחמה הכי קשה שעברתי היא בלבנון, נלחמתי נגד מחבלים והרגתי חלק מהם. הייתי בן 21 וזה היה קשה, כי היה לנו נפגעים וגם ראינו שם המון גופות של מחבלים מתים.

מקצוע ועיסוק

התחלתי לעבוד בגיל 21 ועבודתי הראשונה הייתה מסגרות. מסגרות זה ייצור מנופים, שערים חשמליים וכו'. זה בקיצור, עבודות עם מתכת. היום אני עובד בתחזוקה של תחנת קמח בפתח תקווה.

נישואים ובניית משפחה

הכרתי את אשתי בגיל 16, אני חושב, כשהיינו בחינה של חברים שלנו. בכל מקרה הכרנו צעירים. התחתנו כשהייתי בגיל 22. נולד לנו הילד הראשון שנה לאחר שהתחתנו, כשהייתי בגיל 23. היום יש לנו שלושה ילדים.

הזוית האישית

ינאי המתעד: חוויתי מהתכנית הייתה מאוד מהנה ומעניינת משום שגיליתי המון דברים על משפחתי שלא ידעתי עליהם קודם לכן.

מילון

יחידות חי"ר
חיל רגלִים (בראשי תיבות: חי"ר) הוא החיל העתיק ביותר ובדרך כלל הגדול ביותר בחילות הלוחמים בצבא המודרני. שמו של חיל זה נובע מאופן התקדמותו של החייל בשדה הקרב, הנעשית ברגל. חימושו העיקרי של רגלי מודרני הוא רובה או נשק אחר שמתאים להפעלה על ידי לוחם בודד או קבוצה קטנה של לוחמים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המלחמה הכי קשה שעברתי הייתה בלבנון. הייתי בן 21 וזה היה קשה כי ראינו שם המון גופות של מחבלים“

הקשר הרב דורי