מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממצרים לישראל – סבתא אתי מויאל

סבתי ומשפחתי חוגגים בחג סוכות
סבתי נמצאת בר המצווה של אחי
משפחתה של סבתא והקמת המשפחה

אתי מויאל נולדה בתאריך 1954 1.1. היא הייתה ילדה חכמה, חרוצה וטובת לב עם המון רצון להצליח בכל דבר, בעיקר הייתה נחושה להצליח בתחום הלימודים. היא נולדה בקהיר שבמצרים, היא אהבה מאוד לשחק ובמיוחד לצחוק. בביתה היה המון חום ואהבה, היא דיברה בשפות ערבית, צרפתית ועברית. כשהגיעה לגיל 3, עלתה ממצרים לארץ ישראל עקב גירוש היהודים ממצרים. המקום הראשון אליו הגיעה הוא יפו.

היו לה שישה אחים אוהבים, שמחים ומאושרים. לאימא שלה קראו הלן, היא הייתה תופרת ונולדה במצרים. לאביה קראו ויקטור, הוא היה כימאי בכור בדימונה והוא נולד בגרמניה. הוריה אהבו לשמוע במיוחד שירים איטלקיים, שירים יוונים ושירים של  להקות צבאיות.

סבתי אהבה ללכת לתנועת הנוער של השומר הצעיר, לרקוד ריקודי עם ובשעות הפנאי הייתה נוהגת להיפגש עם כל כיתתה בגינה שליד ביתה. כאשר הגיעה לגיל הבגרות הייתה סבתי נוהגת ללכת לחנות הצילום לרכוש פילים למצלמה, עד שהכירה את המוכר כבר אישית. יום אחד הגיעה סבתי שוב לחנות כדי לרכוש מוצרים והמוכר שאותו הכירה שאל אותה אם היא מעוניינת להיפגש איתו לקפה. סבתא שלי הסכימה וכך הם נפגשו מספר פעמים, הם הפכו לבני זוג ולבסוף התחתנו.

הם התחתנו בבאר שבע באולם גדול ויפה, החתונה בתחילתה הייתה מעט עצובה מכיוון שהוריה לא נכחו בחתונה, אך בהמשך הייתה שמחה גדולה ומרגשת.

לאחר שנה נולד בנם הראשון בשם רונן מויאל, הוא אהב מאוד לשחק כדורגל עם סבא שלי ואהב לעשות הרבה פעילויות גופניות. שנתיים לאחר מכן נולדה להם עוד ילדה בשם ליאת מויאל, היא אהבה מאוד לרקוד ובמיוחד ללמוד שפה. כעבור שנה נולדה להם ילדה נוספת בשם לינת מויאל וגם היא אהבה מאוד לרקוד ובמיוחד ללמוד, והכי אהבה להיפגש עם כיתתתה.

כיום סבתי מנהלת צהרון לילדי אשלים מכיתות א' – ג' בביתה. היא נוהגת להיפגש עם משפחתה ולטייל איתה בארץ ובעולם. כיום היא חייה עם סבא שלי בעודה עובדת ותמיד מאושרת.

הזוית האישית

רון הנכד המתעד: היה לי מאוד כיף לבלות עם סבתא את הזמן הפנוי שלי ולהקשיב לסיפור חייה, אני שמח שהשתתפנו בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

תנועת נוער השומר הצעיר
השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה. התנועה הוקמה בשנת 1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגלות.

ציטוטים

”כישלון זה דרך להצלחה “

הקשר הרב דורי