מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כשסבא מודי קיל פגש את סבתא

אני וסבא בבית שלו
סבא ילד בתחפושת
חייל בעין הנציב מעניק פרח

שמי טל, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי מודי קיל. במסגרת התכנית אני מתעדת סיפור מהחיים של סבא, ומתעדץ אותו במאגר המורשת.

סבא מודי נולד בשנת 1949. הוא נולד בעפולה וכשהיה בן ארבע הוא עבר לירושלים. להורים שלו, סבא רבא יהודה וסבתא רבתא תמר (שעל שמה אני נקראת) למשפחת קיל נולדו ארבע בנות ושני בנים. חסיה ע"ה, שלומית, בת שבע , סבא מודי, טוביה, חגית.

סבא אמר לי שכאשר הוא היה ילד הוא אהב לטפל בגינה שלהם בבית וגם בחיות שהיו לו. היו לו תולעי משי, דגים ואפילו תרנגול קטן. בבית של סבא אהבו מאוד את השבת. לפני כניסת השבת כולם היו עוזרים לסדר את הבית לכבוד שבת ואז הם היו הולכים לבית הכנסת להתפלל.

כשסבא היה ילד הוא אהב מאוד את תנועת בני עקיבא, הוא הלך לכל הפעולות. גם בימי חול, הוא אהב לרכב לשם באופניים. כשסבא עלה לכיתה א' הוא למד בבית ספר דוגמה עד כיתה ח'. לאחר מכן הוא עבר לישיבת אור עציון בשפיר בין קריית מלאכי לאשקלון. לפני שסבא חגג בר מצווה הוא הלך למישהו שילמד אותו לקרוא את הפרשה שלו וכשהוא עלה לתורה הוא קרא את פרשת "ויחי" ואחרי זה עשו לו מסיבה קטנה בבית עם כמה אנשים.

כשסבא היה בתיכון הוא עבד בתנובה, הוא היה סוחב ארגזים ממקום למקום. סבא התגייס בשנת 1967 לנח"ל אחרי מלחמת ששת הימים. הוא היה בנח"ל עד 1970. כשהוא היה בצבא הייתה לו משמרת בעין הנציב, שם הוא הכיר את סבתא נעה שהייתה גרה שם בעין הנציב. סבא סיפר לי שהוא עקב אחרי סבתא וכשהיא הסתובבה וראתה אותו, הוא הגיש לה פרח ואז הם החליטו להתחתן אחרי כמה שנים ולהקים משפחה.

הזוית האישית

טל הנכדה המתעדת: אני רוצה לאחל לסבא שימשיך להנות מהחיים ושימשיך לעזור לאנשים.

מילון

נח"ל
נוער חלוצי לוחם (בראשי תיבות: נח"ל) הוא מסגרת בצה"ל שבה קבוצות של תנועות וארגוני נוער מתגייסים יחד ושומרים על שלמותם תוך שילוב בין משימה צבאית לבין חינוך בקהילה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד לעזור לאנשים ולשמור את השבת“

הקשר הרב דורי