מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כיצד סבתא אביבה פגשה את סבא יום טוב?

סבתי ואני נופשות באילת
יום חתונתם של סבי וסבתי
שידוך שהחל בשיח שכנות

שמי דניאלה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי אביבה לאה שרון, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

סבתי אביבה נולדה בשנת 1960 בתאריך 24.2 בתל אביב. סבתי והוריה גרו בבית קומת קרקע וחצר גדולה, בחצר הייתה נדנדה, סבתא מספרת שכשהייתה קטנה, אהבה להתנדנד עליה. ישנו מנהג עליו סבתי סיפרה לי, כשהייתה קטנה, אביה היה קונה לה ולאחיה את הרימונים הנמצאים על ספר התורה.

סבתא למדה בבית ספר גבעת השלום ולמדה עברית בבית ספר. היא וחברתה הטובה איילה למדו באותו בית ספר ושיחקו יחדיו קלאס, חמש אבנים, גומי, תופסת, מחבואים, באולינג מבקבוקי פלסטיק, גולות וגוגואים.

כיצד הכיר סבא את סבתא?

לסבי הייתה דודה שגרה בחיפה ולסבתי הייתה סבתא שגרה לידה, והן דיברו ביניהן. דודתו של סבא אמרה שיש לה אחיין בשם יום טוב וסבתא רבתא אמרה שיש לה נכדה בשם אביבה, הן החליטו להפגיש ביניהם. סבי התקשר לסבתי והם קבעו להיפגש ונפגשו לאחר כמה זמן. לאחר כמה שנים, סבי החליט להציע נישואים לסבתי והיא הסכימה. הם התחתנו בשנת 1980 בתאריך 30.8.1980 בבת ים, היה אולם אירועים שקראו לו 'מוניטין', היו בחתונה זמר וזמרת. בחתונה היה גם מגדל פירות, הייתה עוגה בת שלוש קומות, בקומה השלישית היו בובות של חתן וכלה, כמקובל.

תעסוקתם של סבא וסבתא היום היא בעיקר לטפל בנכדים, סבתי מטפלת בסבי מכיוון שעבר תאונה קשה בשנה שעברה, וישנם תחביבים ששניהם אוהבים לעשות כגון: לפנק את הנכדים, לראות סדרות טורקיות, בעיקר את הסדרה הטורקית הנקראת: "היחידה". הם אוהבים לקרוא עיתונים ולטייל בפארקים, לנשום אוויר צח, וכמובן שלנסוע לחופשות בעיקר בצפון.

כיום הם מגדלים חמישה ילדים: ארבעה בנים ובת, מתוכם שלושה התחתנו ושניים עדיין לא. אנחנו משפחה גדולה, אוהבת ומחבקת וסבי וסבתי יעשו הכל כדי שאנחנו נהיה מאושרים.

הזוית האישית

דניאלה הנכדה המתעדת: היה לי מאוד מעניין לדעת על חייה האישים של סבתי ונהניתי מהזמן האישי שלנו ביחד.

סבתא אביבה: היה לי ממש כיף לשתף את דניאלה בסיפורי ולספר לה, נהניתי מאוד מן העבודה המשותפת ומהתכנית.

מילון

קציצות פרסה
קציצות כרישה או קציצות פראסה הן קציצות כרישה מטוגנות מהמטבח הספרדי-יהודי מהמזרח התיכון, אסיה הקטנה והבלקן, השאולות מן המטבח הטורקי-עות'מאני. המאכל מוגש בדרך כלל כתוספת לארוחה המרכזית בחגי ישראל כגון ראש השנה, חג הפסח ולעיתים גם בחג השבועות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נכדתי, זכרי שיופי הוא אופי“

הקשר הרב דורי