מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי בירושלים – דן קליין

סבא דני ונטלי כיום
סבא דני עם אחיו יורם ואמם בירושלים
זכרונות ילדות וציוני דרך

שמי דני קליין, נולדתי בשנת 1954 בבית החולים זיו בירושלים.

בשבועיים הראשונים בחיי גדלתי בשכונת מוסררה בירושלים אשר נמצאה על קו הגבול לעיר העתיקה שהייתה תחת שליטה של ירדן. אחרי שבועיים ירה לגיונר (חייל) ירדני לתוך הדירה שבה גרתי וסבתא שלי נפצעה אנושות. נאלצנו לעזוב את הדירה וגרנו בשכונת קטמון בירושלים.

כשהגעתי לכיתה ד' עברנו לשכונת בקעה שהייתה שכונה של המון עולים חדשים מכל המדינות. שם גרו הוריי עד שנפטרו. בשנות ילדותי חבריי ואני שמחנו לשחק על קו הגבול בקיבוץ רמת רחל ועל קו הגבול ליד ארמון הנציב. היינו צופים על העיר העתיקה ונהנים לראות את האנשים שחיים מעבר לגבול.

אני עם אמי ואחי יורם בילדותי

תמונה 1

בשנת 1967 פרצה מלחמת ששת הימים ואני זוכר שהירדנים כבשו את ארמון הנציב וכמעט הגיעו לבית שלנו. אבל בסופו של דבר ניצחנו במלחמה וכל אזור הגבול עבר למקום אחר.

בגיל 17 הכרתי את אשתי לעתיד – לאה – במשלחת חילופי נוער לגרמניה ואיתה הקמנו את המשפחה ואיתה נולדו שלושת ילדיי – בני הבכור גיא, בני האמצעי ניב ובתי הקטנה סתיו.

אחרי הצבא התחתנתי עם לאה ועברנו לגור בבאר שבע, שם למדתי אלקטרוניקה. עם סיום הלימודים נולד בננו הראשון (אבא של נטלי). חודש לאחר הולדתו טסנו לוירג'יניה שבארה"ב להמשך הלימודים.

כשחזרנו החלטנו לגור בירושלים. בשנת 1987 היינו בין מקימי היישוב "הר אדר" ליד ירושלים. 35 שנים לאחר מכן, כאשר נכדותיי היו בבית הספר היסודי, החלטנו לעבור ולגור במודיעין קרוב אליהן. אני נהנה מהקשר הקבוע והיומיומי איתן.

הזוית האישית

סבא דני: תכנית הקשר הרב דורי מאפשרת לי זמן איכות מצוין עם נכדתי נטלי ועבודה כיפית יחד איתה. היה מעניין לשמוע בכיתה גם את הסיפורים של הסבים והסבתות האחרים.

נטלי הנכדה המתעדת: תכנית הקשר הרב דורי מאפשרת לי זמן איכות מצוין עם סבא שלי. גיליתי שבזכות תכנית הקשר הרב דורי אפשר לגלות הרבה יותר ממה שמכירים ויודעים על סבא וסבתא.

מילון

ארמון הנציב
ארמון הנְציב הוא מבנה שלטון שהוקם בירושלים בתקופת המנדט הבריטי לשמש כמקום מגוריו ולשכתו של הנציב העליון הבריטי. בפי שלטונות המנדט נקרא המבנה "בית הממשלה". מתחם ארמון הנציב נמצא על פסגת הר אצל, הידוע גם בשמות "ג'בל מוכאבר", "הר העצה הרעה", ו"רכס ארמון הנציב". רכס ההר צופה מדרום⁻מזרח על העיר העתיקה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בשנת 1987 היינו בין מקימי היישוב "הר אדר" ליד ירושלים“

הקשר הרב דורי