מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיל בשדה החינוך ובקרב

הסבא מאיר פריימן מנכל רשת חב"ד
הנכדה חסי אייזנבאך
באחד מימי המלחמה התרחש נס גדול בזכות נטילת אבעת המינים וכך היה הסיפור..

סבי במלחמת יום הכיפורים

פטירתו בי"ב תשרי תשנ"ו בימים שבין יום הכיפורים לסוכות,  כשסבי היה בשיא הפעילות של בניית סוכה, קניית ארבעת המינים,הוא חש פתאום ברע, ולאחר כשעתיים השיב את נשמתו ליוצרה.

כמה דקות לפני פטירתו הוא שר את הניגון של ר' מיכל'ע מזלוטשוב הנקרא:"ניגון התעוררות רחמים רבים". הבעש"ט הקדוש לפני פטירתו ניגן ניגון זה, ואחר כך אמר: "מי שישיר את הניגון  הזה מתוך התעוררות תשובה, מבטיח אני "לדורותיכם" שבאיזה היכל שאני יהיה, אני והמלאכים ננגן איתו ונעורר רחמים רבים על בעלי התשובה המנגנים" ועם ניגון זה נפרד סבי מן העולם.
יהי זכרו ברוך!

הקשר שלו לרבי: מאז היותו בגיל צעיר, ומאז שהגיע לחב"ד, סבי היה מקושר מאוד לרבי, הוא כתב הרבה מכתבים, התייעץ ודווח לרבי. הרבי ענה לו הרבה פעמים.  כל ימי חייו סבי פעל רבות והקדיש את זמנו ומרצו לבצע את ההוראות של הרבי, הוא התעסק הרבה במבצע תפילין, בהכשרת מטבחים, במבצע אות בספר תורה, בביקורי בית ובעזרה גשמית ורוחנית לעולי רוסיה. כשסבי עמד בראש "רשת" בתי ספר חב"ד הוא הקים שני בתי ספר חדשים: ביבניאל ובגבעת עדה. ומסר את נפשו ממש על ניהול הרשת  לפי רצון הרבי.

סבי בחלוקת כוס של ברכה מידיו הקדושות של הרבי

סבי בחלוקת כוס של ברכה מידיו הקדושות של הרבי
העשרה
מלחמת יום כיפור: " המלחמה פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד 6 באוקטובר 1973. בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973".
רשת אוהלי יוסף יצחק: "הינה רשת של מוסדות חינוך חב"ד בארץ הקודש. הרשת הינה אחת המפעלים הכבירים והחשובים ביותר שקמו ביובל השנים האחרונות בארץ ישראל. הרשת כוללת כיום עשרות בתי ספר וגנים בהם לומדים אלפי תלמידים".
ויקיפדיה
תשע"ו

 

מילון

רשת אוהלי יוסף יצחק
הינה רשת של מוסדות חינוך חב"ד בארץ הקודש. הרשת הינה אחת המפעלים הכבירים והחשובים ביותר שקמו ביובל השנים האחרונות בארץ ישראל. הרשת כוללת כיום עשרות בתי ספר וגנים בהם לומדים אלפי תלמידים.

מלחמת יום הכיפורים
המלחמה פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד 6 באוקטובר 1973. בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973.

ציטוטים

”סבי היה איש הספר וההלכה ותמיד נשא עימו את הספר 'שולחן ערוך' של אדמור הזקן.“

הקשר הרב דורי