מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקליטה של סבא דוד זיגלשטיין בארץ

אריאל עם סבא וסבתא בטקס יום השואה בביה"ס
סבא דוד עם הוריו יעקב וציפורה ברומניה
סוף סוף ארץ ישראל

שמי אריאל, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי, דוד זיגלשטיין שסיפר לי על עלייתו לקליטתו בארץ.

סבא עלה מרומניה בשנת 1959 כשהוא היה בן שבע. סבא עלה לארץ עם הוריו, והוא היה בנם היחיד. בהגיעם לארץ שיכנו אותם בפחונים ביישוב יבנה חולות. השירותים שם היו מחוץ לפחונים. לא היה חשמל ולא מים זורמים….

סבא דוד עם הוריו יעקב וציפורה ברומניה

תמונה 1

לאחר שנה הם עברו לגור ברחובות. ברומניה מתחילים את בית הספר בגיל שש, בהגיעו לארץ הוא נכנס ישר לכיתה ב', למרות שהוא הספיק ללמוד רק ארבעה חודשים והגיע בסוף שנת הלימודים, כך שהוא הגיע  בעצם ישר לכיתה ג' – בלי ידיעת השפה. הוא התקשה להתמודד עם הלימודים בגלל קשיי השפה, כך שהוא עמל קשות כדי להגיע לרמה של הכיתה. בסופו של דבר הוא הגיע לרמה של הכיתה והשתלב בתוכנית הלימודים.

כך המשיך ללמוד עד שנרשם לבית הספר הטכני של חיל האוויר ולמד על תעופה. לאחר מכן התגייס לחיל האוויר ושם סיים את שירותו הצבאי. הוא השתלב במקום עבודה שמייצר ציוד ואביזרים עבור מטוסי נוסעים ומטוסים צבאיים (לדוגמה עבור ארצות הברית, דרום אמריקה ואירופה).

הילדות של סבא הייתה מאוד צנועה, ילד יחיד להוריו שעלו חסרי כל לארץ. ברוך השם, שהיום יש לילדים ולנכדים הכל. סבא עבד מאוד קשה כדי להגיע להיכן שהגיע והוא עזר להוריו כאשר היו בחיים ועכשיו הוא אוהב לפנק את הנכדים בכל הזדמנות שאפשר כדי לפצות על כך שהוא עצמו חי בצניעות בתקופת ילדותו. סבא תמיד אומר שצריך להסתפק במועט ולשמוח תמיד על מה שיש לך ולא על מה שאין.

סבתא נולדה בארץ ברחובות, וכאשר הייתה ילדה צעירה, הוריה החליטו לעבור לארצות הברית. מאוחר יותר סבתא באה לארץ מארצות הברית ללמוד באוניברסיטת תל אביב ובזמן הלימודים הכירה את סבא ולאחר שנתיים הם התחתנו וסבתא עשתה עליה. אחרי שסבתא עשתה עלייה, ההורים שלה גם עזבו את ארצות הברית ובאו לגור לידם פה ברחובות. מאז הם גרים ברחובות ונולדו להם שלושה ילדים ושמונה נכדים.

תחביבים: סבא אוהב ליצור ולבנות מתקני משחקים וסבתא אוהבת לבשל ולהכין עוגות ולפנק את הנכדים ולקנות הרבה מתנות לנכדים

מסר של סבא לדור הבא: להיות מאוחדים, לעזור אחד לשני במשפחה, לאהוב את כולם, לעזור לזולת ותמיד לתת באהבה.

הזוית האישית

הנכד אריאל: סבא וסבתא מאד התלהבו מהתכנית, זה חשוב כדי לשפר את הקשרים בין הדורות. הצעירים צריכים לדעת את הסיפור של המבוגרים, כדי לדעת, לזכור ולהעביר את הסיפור הלאה.

אני מאחל לסבא וסבתא שיהיו בריאים תמיד, ימשיכו לטייל בעולם ולהביא מתנות שווה מכל מקום, ושיהיה להם נחת, אושר ושמחה מכל המשפחה המורחבת.

סבא וסבתא: אנו מאחלים לאריאל שתמיד יהיה שמח ובריא, שלא יצטרך לעבור קשיים כאלה בחיים.

מילון

הויזלך
מכנסיים

ציטוטים

”חשוב לשמוח תמיד על מה שיש ולא לבכות על מה שאין “

הקשר הרב דורי