מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לישראל של יאנינה יונרסקי פליד

תמונה שלי (מאיה) עם סבתא מהיום
תמונה שלי (מאיה) עם סבתא מפעם
קשה להיפרד מארץ הולדת ולעבור לארץ מולדת

שמי  יאנינה יונרסקי פליד, עליתי לארץ בשנת 1991. עליתי למטוס לבודפשט ומבודפשט לתל אביב. עליתי עם אלכס בעלי ושני הבנים שלי פבל ואנטון. פבל היה בן 10 ואנטון בן 3. עלינו לארץ מכיוון שהיה קשה לחיות באוקראינה מבחינה נפשית וכלכלית.

במסגרת העלייה לישראל היה לי קשה להיפרד מהסביבה ולעזוב את ארץ הולדתי. היה לי קשה להיפרד מכולם אבל הבנתי שזה לטובתי ולטובת משפחתי, ושאם היינו ממשיכים לחיות באוקראינה זה היה מאוד קשה ובמובנים מסויימים הורס את המשך החיים של הבנים שלי.

אני מאיה, הנכדה המתעדת, למדתי הרבה דברים. למדתי על העלייה של סבתא שלי על הקשיים והדברים שהיא ומשפחתה התמודדו על הצורה בה דברים פעם התנהלו איך התנהלו בתחבורה ציבורית ואיך עלו לארץ. איך זה מרגיש להיפרד מהמשפחה ואנשים קרובים, ולעזוב את כל מה שהיא הכירה.

משפט שסבתא שלי נוהגת להגיד הרבה: ״אל תדבר על כמה שאתה מצליח לפני שאתה מצליח…״ (בתרגום מרוסית), כלומר קודם כל להצליח ורק אחרי להתגאות בזה.

הזוית האישית

מאיה הנכדה המתעדת: היה מעניין, למדתי על סבתא שלי וההיסטוריה של המשפחה.

מילון

קייב
קייב (באוקראינית: Київ) היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של אוקראינה. העיר נמצאת בצפון המדינה על גדות הנהר דנייפר, שחוצה אותה לאורכה. בעבר שימשה העיר כבירת רוס של קייב, המדינה הראשונה של העמים הסלאבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אל תדבר על כמה שאתה מצליח לפני שאתה מצליח... (בתרגום מרוסית)“

הקשר הרב דורי