מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא שלי – גבי בוחניק

עילאי וסבתא גבי
סבתא בילדותה
מה סבתא שלי חושבת על יצחק רבין

אני עילאי, אני בן 10 גר ביפעת. לומד בבית הספר שגיא. אני מראיין את סבתה שלי על יצחק רבין במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מנהיגות בעיני סבתא היא היכולת לאחד אנשים ולגרום להם ללכת אחריו. צעד נוסף של מנהיגות, זה אדם בעל יכולת הובלה וליכוד העם – גם בעלי דעות שונות.

המנהיג שהשפיע עליה היה יצחק רבין זכרונו לברכה, אשר נרצח על ידי מחבל עקב דעותיו הפוליטיות. יצחק רבין היה איש צבא, רמטכל, שר הביטחון, וראש ממשלת ישראל, שניסה להביא שלום לפני שנרצח.

סבתא שלי בחרה את יצחק רבין כי הוא השרה שקט וביטחון. הוא היה בעל כריזמה, איש של שלום ואדם נעים הליכות.

הוא השפיע על הדור המבוגר, כך הוא גרם להם ללכת על שלום ולא על המלחמות. אם לא היה נרצח – היינו מגיעים לשלום.

הסכמי אוסלו

"הסכמי אוסלו (באופן רשמי: "הסכם העקרונות") הם סדרה של הסכמים שנחתמו בין ישראל לבין הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף), כחלק מתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. ההסכם המקיף – "גישת החבילה", נועד להביא לפתרון קבע את מכלול הסוגיות התלויות ועומדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. ההסכם הביא את אש"ף להכיר במדינת ישראל ואת ישראל להכיר באש"ף כנציג העם הפלסטיני. ההסכם הראשון נחתם בוושינגטון די. סי. ב-13 בספטמבר 1993 והסכם "אוסלו ב'" נחתם תחילה בטאבה, מצרים ולאחר מכן ב-28 בספטמבר 1995, נחתם רשמית בבית הלבן." (ויקיפדיה)

הזוית האישית

עילאי: נהניתי לשוחח עם סבתי, להיות איתה וללמוד ממנה

מילון

שלום
שָׁלוֹם הוא מצב של יחס דיפלומטי בין מדינות והוא הניגוד של מצב המלחמה או האויבות. במצב של שלום, היחסים בין שתי מדינות או יותר אינם כוללים עימות אלים ובין הצדדים שוררת הסכמה ליישב כל מחלוקת שתתגלה ביניהם בהתדיינות ובמשא ומתן ולא באמצעות הפעלת כוח וכפייה

ציטוטים

”יצחק רבין היה המנהיג שהשפיע עליי, הוא השרה שקט וביטחון“

הקשר הרב דורי