מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך סבתא לאה הכירה את סבא?

סבתא לאה ומאיה
סבא וסבתא בחינה שלהם
הילדות של סבתא לאה, שתי הנשים של אבא שלה וההיכרות עם סבא

סבתא לאה דרף נולדה בישראל, בעיר רחובות, בבית חם ואוהב. לסבא הייתה עוד אישה, שהייתה בתימן. סבא התחתן עם אשתו הראשונה בתימן, ונולדה להם ילדה בשם מזל. המשפחה של אשתו החליטה לעלות לארץ ישראל, אך סבא לא רצה לעלות איתם. אשתו הצטרפה למשפחתה כשהיא משאירה את מזל התינוקת אצל סבא, ועלתה לישראל.

סבא לא ידע מתי הוא יעלה לארץ ישראל והחליט להתחתן עם אשתו השנייה (סבתא אורה). הם התחתנו והביאו לעולם ילדה, דודה גאולה. סבתא טיפלה במזל ובדודה גאולה. כעבור שנתיים הם עלו לארץ ישראל. אשתו הראשונה של סבא גילתה שהוא הגיע לארץ, והחליטה לחזור אליו, אך סבא סרב מכיוון שיש לו אשה וילדה חדשות.

האישה הראשונה תבעה אותו בבית משפט שהחליט שהוא לא יכול להתנער ממנה, והוא צריך לחיות עם שתי נשותיו ולפרנס אותן, שבוע בבית של האישה הראשונה ושבוע שני בבית של סבתא. בינתיים נולדו ילדים נוספים, ארבעה מהאישה הראשונה וחמישה נוספים מסבתא.

ילדות של סבתא לאה

בילדותה, סבתא למדה בבית ספר אוהל מאיר בקריית עקרון. המורה שזכורה לה במיוחד היא רחל ובר, המחנכת של כיתות א'-ב'. סבתא אהבה מאוד ללמוד תנ"ך, אנגלית וחקלאות. בנוסף, סבתא הייתה חברה בתנועת עזרא וחגגה בת מצווה עם הכיתה שלה.

סבתא וסבא

תמונה 1

סבתא מספרת על ההיכרות עם סבא

יצאתי מביקור אצל אחותי הגדולה, הגעתי למרכז והיה שם מישהו שהכרתי. הוא עמד שם יחד סבא, הוא היה חבר של סבא שהכרתי ועוד דוד. הם אמרו לי שלום, עמדנו ודיברנו ואז חבר של סבא ושל הדוד אמרו לי תכירו, אז הכרנו!

סבא שאל אותי: "איפה את גרה?" ואמר שיבוא בערב. מאז אנחנו ביחד. כעבור חודש הוא קנה לי שעון ואחרי שבועיים – שלושה נסענו לטיול בצפון עם הווספה שלו. הוא שאל אותי מתי את רוצה להתחתן? ואמרתי לו ביום הולדת שלי, וככה זה היה.

ביום חתונתם

תמונה 2
תמונה 3

הזוית האישית

סבתא לאה: מאיה יקרה, אני מאחלת לנו שנהיה בקשר עוד הרבה שנים יפות וטובות, שתעלי מעלה מעלה בסולמות התורה ותצליחי בכל מה שתעשי. אוהבת אותך המון, נהניתי איתך מאוד!

מאיה: מאחלת לך לחיות עד 120, שתמשיכי לפנק אותי ולקנות לי דברים ושתמיד יהיה לך זמן בשבילי. אוהבת אותך המון, למדתי ממך הרבה!

מילון

תקופת צנע
תקופה שבה היה הרבה מחסור וצמצום בארץ.

ציטוטים

”האישה הראשונה תבעה אותו בבית משפט“

הקשר הרב דורי