מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החלום של פנינה שהתגשם

סבתא פנינה המספרת
הנכדה מושקי המתעדת
השארנו בלוב רכוש רב ובית יפה שנבנה זמן מועט קודם לכן, נטשנו הכל והגשמנו את החלום

<?xml encoding="UTF-8">

שמי פנינה סויסא נולדתי בח"י תשרי תש"י  לאבי: שבתי למשפחת פלח ולאימי: נג'ימה (כוכבה) למשפחת רובין. משפחתי גרה בטריפולי, עיר הבירה של לוב.

גרנו בשכנות עם ערבים והיחסים בינינו היו בדרך כלל טובים,השתדלנו לכבד אחד את השני. ואומנם היו תקופות טובות ושקטות ולאידך היו גם זמנים של פרעות נגד היהודים. בתקופה זו הערבים והאיטלקים שלטו על טריפולי שבלוב.

שמרנו במסירות נפש על קיום התורה ומצוותיה מתוך הקפדה רבה על כל החומרות, הדינים והמנהגים. היו בתי כנסת רבים שהיו מלאים תמיד במתפללים. הבנים הצעירים למדו תורה במשך כל שעות היום ב"חדר" והבנים הבוגרים למדו בישיבות ובכוללים.

בשנת 1948 הייתה עליית נוער יהודי לארץ הקודש,ובשנת 1949 הייתה עליה גדולה של משפחות לארץ ישראל. העלייה הייתה באוניה, ההפלגה נמשכה יותר משבוע ימים, והנסיעה הייתה קשה ומייגעת עבור כולם. ההורים שלי השאירו בלוב רכוש רב וכן בית יפה שנבנה זמן מועט קודם לכן,הבית שכן קרוב לחוף הים שבטריפולי. כאמור, הם נטשו את הכל והעדיפו להגשים את חלומם ולעלות ולגור בארץ הקודש ארץ ישראל.

הייתי אז  בגיל חודשיים עלינו לארץ בחודש כסליו תש"י, הגענו  לישוב 'עתלית' שעל יד העיר חיפה – מקום קליטת עולים. לאחר  תקופה ממושכת שיבצו אותנו למגורים במושב שנקרא "בית שקמה", ליד אשקלון.

חשוב לי להדגיש, שעניין  העלייה לארץ ישראל והרצון לגור ולחיות בה היה טבוע חזק במשפחתינו , אנחנו לא היינו הראשונים שעלו לארץ. סבי וסבתי, ג'זילה ובעלה יוסף למשפחת רובין , וכן ההורים שלה בשם בובה ובעלה למשפחת לביא משולשלת שמעון לביא ז"ל, עלו לארץ הרבה שנים קודם לכן. הם עלו בדרכים לא פשוטות, ובלבד שהם יזכו  לממש את השאיפה ואת החלום שלהם לגור  ולחיות בארץ הקודש- בארץ ישראל.. כאשר סבי וסבתי  הגיעו לגיל שיבה הם העדיפו להיקבר בארץ ישראל, ואכן כך היה… וברוך השם הם אף זכו לדור ישרים מבורך.

בבית השקמה עברו עלי ימי הילדות שלי, למדתי בבית ספר היסודי במושב ברכיה הסמוך לאשקלון, את ארבע שנות התיכון למדתי ב"בית יעקב" באשקלון וסיימתי סמינר למורות בבית יעקב בירושלים.

לאחר מכן נישאתי לאברך חסיד חב"ד שזה עתה חזר מ"קבוצה" אצל הרבי. ב"ה הקמנו בית חסידי עם הרבה מסירות נפש ושמחה..

בחודש כסליו שנת תשמ"ח, שנת הקהל, הייתי אצל הרבי בפעם הראשונה יחד עם בני יעקב ישראל שיחי'. הוא היה אז תינוק בן שמונה חודשים. זכינו לקבל מידו הקדושה של הרבי דולר וכן מטבעות לצדקה

יהי רצון שנזכה לבנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות מתוך נחת יהודי חסידי אמיתי כרצון הרבי.

ונזכה לגאולה האמתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

תשע"ו

מילון

בית השקמה
מושב במישור החוף הדרומי ליד העיר אשקלון, המשתייך למועצה אזורית חוף אשקלון. היישוב הוקם בשנת 1950 על ידי עולים ממרוקו, איראן, ולוב. שמו של היישוב הוא על שם עצי השקמה הגדלים באזור היישוב.

'קבוצה'
כינוי למסגרת הלימודים בישיבת תומכי תמימים המרכזית 770 לתלמידי התמימים שסיימו את מסלול הלימודים בארץ ישראל. מסגרת מיוחדת זו קיבלה עם השנים את הכינוי הרווח בקרב חסידי חב"ד- 'קבוצה'.

ציטוטים

”יהי רצון שנזכה לבנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות מתוך נחת יהודי חסידי כרצון הרבי. “

הקשר הרב דורי