מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החייים במושב פורת – סבתא מזל חגג

כתיבת סיפור תיעוד במסגרת התכנית (תמונה כללית)
פעילות כללית בקבוצה במסגרת התכנית
חיים משותפים והשבתות הקסומות

שמי מזל חגג, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מעלה עם נכדתי ליהיא את סיפור חיי אל מאגר המורשת.

אבי ואמי עלו מלוב באוניות בסביבות שנות החמישים לעיר כפר סבא. העלייה לארץ הייתה לא קלה עבורם. הם היו צריכים להיות עם עוד יותר מ- 200 איש באונייה צפופה וגם ההתאקלמות בארץ לא הייתה קלה. באותה התקופה היה קשה מאוד לבנות בית בישראל.

בשנת 1961 אני נולדתי ועברנו למושב פורת בגוש תל מונד. לאחר מכן נולדו לי עוד שמונה אחים, מתוכם שני בנים ושבע בנות. אני הבכורה, ולאחר מכן נולדו: נעמי, שרה, מלכה, שלמה, מרדכי, חבצלת ואייל.

למדתי בבית הספר היסודי שכטרמן ובתיכון שפירא. למורה שלי קראו יונה, היא הייתה המורה האהובה עליי. היא הייתה מלמדת טוב מאוד וחברותיי היו דבורה, עדנה ורינה, היינו חבורה והמשחק האהוב עלינו היו גולות. יש לי הרבה זכרונות מתקופת בית הספר אבל הזיכרון הכי חזק שיש לי הוא מסיבת סיום של כיתה י"ב, הייתי במקהלה של בית הספר ושרתי סולו שיר של עפרה חזה: "בערוב היום שבת המלכה", התרגשתי מאוד וזו היתה חוויה שלא אשכח אף פעם.

גם מתקופת הבגרות יש לי הרבה זכרונות וחוויות, אבל החוויות שהכי זכורות לי הן השבתות במושב. היה לנו מועדון נוער וכל שבת אחר הצהרים היינו יושבים שם כל החברים מדברים ומשחקים. זה היה הדבר שהייתי מחכה לו כל השבוע. היינו משחקים קלאס, אבל המשחק האהוב עליי היה גולות. כיום אני וחברותיי כבר לא בקשר יום יומי, אבל מדי פעם כולם נפגשות ומעלות זכרונות.

עברתי לנתניה בשנת 1979 ועד היום אני מתגוררת כאן עם בעלי ויקטור. את בעלי ויקטור הכרתי במסיבת גיוס של אח שלו כאשר הייתי בת 16. בתור ילדה שגרה במושב לא היה לנו הרבה מה לעשות, לכן כל הזמן אני וחברותיי היינו מחפשות מסיבות ללכת אליהן ובמקרה הגענו למסיבת גיוס של אח שלו ופתאום התחלתי להרגיש לא טוב, אז ויקטור עזר לי. כך הכרנו לראשונה ומאז אנחנו חיים ביחד.

כיום, יש לנו שלושה ילדים ושבעה נכדים. ילדינו: רלי הבכורה, עמוס האמצעי, ועדן הזקונים. נכדיי: עילאי, ליהיא, אושרי, הלל, ליאה, נורי ונהוראי.

התחביבים שלי ועיסוקיי

כיום אני מבשלת לאנשים (בעיקר לנכדיי) ומשמחת אותם. הדבר שאני הכי אוהבת לעשות זה לבשל קוסקוס ומפרום ולהיות עם הנכדים שלי.

אני מאחלת לדור הצעיר שיגשימו את כל החלומות שלהם, שלא יפחדו לנסות ושהערכים שהעבירו לנו יעברו אליכם ולילדכם.

הזוית האישית

ליהיא הנכדה המתעדת: היה לי מאוד נחמד לשמוע את הסיפור של סבתי, למדתי עליה דברים שלא ידעתי קודם.

סבתא מזל: נהניתי לספר לנכדתי את הסיפור שלי, זה לא דבר שקורה כל יום אני שמחה שהייתה לי אוזן קשבת.

מילון

מפרום
מַפרוּם (בערבית: مفروم או لحمة مفرومة - "בשר טחון") הוא מאכל טריפוליטאי ותוניסאי מסורתי העשוי מבשר בקר וירקות, המתובל בתבלינים שונים. המפרום נולד כאוכל עממי אך עם השנים הפך למעדן שמוגש במסעדות גורמה ברחבי ישראל ואף בעולם, לעיתים בשמות שונים. את המפרום נהוג להגיש ביחד עם קוסקוס. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאחלת לדור הצעיר שיגשימו את כל החלומות שלהם, שלא יפחדו לנסות ושהערכים שהעבירו לנו יעברו אליכם ואל לילדכם“

הקשר הרב דורי