מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"אם תלמד תתקדם בחיים"

יהודית עם תהילה התלמידה
יהודית ביום חתונתה
מתוניס לקריית שמונה

שמי יהודית יעקובי, נולדתי ב – 9.6.1955 בתוניס.

יש לי ארבעה  אחים: שלוש בנות ובן אחד. שרה ,יהודית, מזל ויצחק, אבי שמעון ואמא אולגה ביזרט.

למדתי בגן ובכיתה א' בטוניס. זכור לי כי בתקופה בה היינו ילדים היינו משחקים משחקי ילדות, ובעיקר גומי ליד הבית.

העלייה לארץ

עליתי לישראל בשנת 1961 כשהייתי בת שבע, עלינו באוניה והגעתי לקריית שמונה. אני זוכרת שביום הראשון כשהגענו לארץ, נעקצתי מדבורה ומאוד כאב לי ובכיתי. גרנו בצריף וקיבלנו מזרונים ו"מיטות סוכנות".

למדתי בבית ספר עוזיאל – בית ספר דתי, במשך שמונה שנים. אהבתי מאוד ללמוד במיוחד לשון וחשבון.

למדנו  תזונה בכיתה, והיתה לנו תורנות שאותה אהבתי במיוחד – להגיש את ארוחת הצהריים. אהבתי מאוד שיעור מלאכה, והיום אני מאוד אוהבת לסרוג ולתפור . השלמתי תיכון בבית ספר מרכז נוער במגמת תפירה.

התגייסתי ב 1970,  שירתי בחיל קשר בפילון בתפקיד מרכזנית. במלחמת יום כיפור בזמן שהייתי ברגילה בבית הזעיקו אותי לצבא, ונסעתי בטרמפים לבסיס, החוויה הייתה קשה, כי כל החיילים של החטיבה נלחמו ולא ידענו מה איתם.

יהודית ובעלה בזמן השירות הצבאי

תמונה 1

 

כשהייתי בת עשרים ואחת התחתנתי. אני ובעלי הכרנו דרך אחותו שלמדה איתי בכיתה תפירה. עם סיום הצבא עבדתי במפעל תפוחים. ואחר כך עבדתי בגן ילדים במשך שלושים שנה. יש לנו ארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות: איילת, שחר, אופיר, ועדן

כיום אני בפנסיה ואני מתנדבת בשני גנים, בנושא זהירות בדרכים, ובימי רביעי הולכת למועדון "ארתור פוקס", שם אנחנו מתעמלות, אוכלות ארוחת בוקר, ויש לנו כל שבוע הרצאה בנושא אחר, שקשור אלינו. כמו כן אני אוהבת מאוד לרקוד ריקודי בטן .

בכל  יום  שלישי  בשבוע  אני מגיעה  לכיתת הוותיקים בברנקו ווייס, בהתרגשות  גדולה. מקבל אותנו  צוות מכובד: המנהל של ברנקו וייס אביחי גולן וניצן אטיאס המחנך, בחום ואהבה  גדולה.

בכיתת הוותיקים  מחכים לנו  תמיד  כיבוד  ושתיה חמה. ניצן  משתף אותנו מה יהיה במשך אותו יום, ובהפסקה  מנעימים לנו את הזמן עם  מוזיקה שמחה. יש לנו שיעור עם נופר המורה לחינוך גופני, ושיעור היסטוריה בנושא השואה. אנו מקבלים ארוחת צהריים, ונתי המדהימה עושה לנו פעילות של יצירה ועבודות אומנות, עם  חומרים  ממוחזרים.( אני הכי  אוהבת  למחזר).

פעם בחודש אנחנו יוצאים  לטייל עם המורה יוסף. עם  המורה בר אברהמי המקסימה אנו משתתפים בתוכנית הקשר הרב דורי ומתעדים את סיפור חיינו עם  תלמידי הכיתה, להם אנחנו מספרים על חוויות העלייה לארץ ישראל,  ועל החיים שלנו, ועושים שיתוף למתכון מהעדה שלנו( טוניס).

תודה לכם מכל הלב, על נתינה אין  סופית שאתם  מרעיפים  עלינו. לא  נתקלתי  ביחס  כזה  בחיים.

הזווית האישית

יהודית יעקובי: נהניתי מאוד מההשתתפות בתוכנית הקשר הרב דורי, וחשוב לי להעביר לתלמידים, שתמיד כדאי להתקדם וללמוד מקצוע, אף פעם לא מאוחר ללמוד. אני השלמתי בגרות לפני שנתיים והכי כייף לי בעולם.

מילון

מיטות סוכנות
מיטת סוכנות היא המיטה הסטנדרטית הפשוטה שסיפקה הסוכנות היהודית לעולים החדשים שהגיעו ארצה בתקופה בה הסוכנות עסקה גם בקליטת עלייה. מיטת הסוכנות הסטנדרטית הייתה מיטת ברזל בנויה ממסגרת מלבנית מברזלי זווית על רגלי ברזל. לאורכה ולרוחבה של המיטה נמתחו פסי פח המחוברים לצלעות המיטה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני זוכרת שביום הראשון כשהגענו לארץ נעקצתי מדבורה ומאוד כאב לי ובכיתי“

הקשר הרב דורי