מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אוסף הפילים של סבתא

סבתא ואני בתוכנית הקשר הרב דורי
סבתא ויקי
פילים סמל לנאמנות ואחדות משפחתית

שלום שמי ויקי שני נולדתי בקהיר אשר נמצאת במצרים בשנת 1946.

עלינו לישראל בשנת 1949 והתיישבנו  במתקני פז. במצרים מתקנים אלו נקראו "של". אבי זיכרונו לברכה עבד במצרים בחברת "של" וקיבלנו במתקנים חדר עם עוד שתי משפחות.  אחרי מספר חודשים עברנו לגור בכפר אתא, ונכון להיום המקום זה נקרא קרית אתא,  שם גדלתי ושם למדתי. עד היום אני בקשר נפלא עם תלמידי כיתתי. את שרותי הצבאי עברתי במטכ"ל בתל אביב. מחנה רבין (נקרא בעבר מחנה מטכ"ל 128) על שם רב-אלוף יצחק רבין, הידוע גם בשם "הקריה" בהיותו חלק מאזור הקריה בתל אביב, הוא משכנם של משרד הביטחון, המטה הכללי של צה"ל, ובו מוצב הפיקוד העליון (מצפ"ע, הידוע גם בכינוי "הבור"), מטה חיל האוויר ומטה חיל הים, לשכת דובר צה"ל, לשכת הרב הצבאי הראשי ומטה הרבנות הצבאית הראשית, נציבות קבילות החיילים, נציבות קבילות המילואים, לשכת קצין מילואים ראשי, מפקדת העומק, ספריית המטכ"ל ע"ש רא"ל חיים לסקוב, בית הכנסת המרכזי של מחנה רבין "משכן שלמה" ע"ש הרב הראשי הראשון של צה"ל, הרב שלמה גורן, לשכת ראש הממשלה ועוד. המחנה קרוי ע"ש ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר יצחק רבין.

שם הכרתי את דודו טופז והפכנו לחברים הכי טובים, ובזכותו התחלתי לאסוף פילים.

מאז ומתמיד אהבתי חיות ובמיוחד את החיה "פיל". הפיל מסמל חוכמה, אחווה, זיכרון, אריכות ימים וכוח. הפיל הוא החיה היבשתית הגדולה ביותר בעולם.  ישנו ביטויי חשוב מאוד הנקרא "עור של פיל" משמעותו הוא: חסר רגישות בדעת הבריות ובביקורת שלהן. אני אהבתי פילים בגלל צורת החיים שלהם החשיבות שלהם למשפחה והנאמנות . פירוש של עור של פיל דימוי לחסינות מפגיעה מילולית ועלבונות.

את הפיל הראשון קיבלתי במתנה מחבר יקר דודו טופז ז"ל לאות ידידות וחברות נאמנה, ומשם בכל אירוע, חג ,ימי הולדת ובכל הזדמנות שמצאו פיל מעניין והכירו את אהבתי לחיה זו, הביאו לי פיל במתנה. עד היום קרוב לעשרים שנה ויותר יש לי אוסף של 150 פילים בכל מני גדלים וצבעים.

 

הפיל הראשון שסבתא קיבלה במתנה מדודו טופז

הפיל הראשון שסבתא קיבלה במתנה מדודו טופז

הפיל האחרון שסבתא קיבלה במשלוח מנות

תמונה 1

אני וסבתא עם פילים מהאוסף

תמונה 2

פיל קטן ביד של סבתא….

תמונה 3

סבתא בעת שירותה הצבאי

תמונה 4

הזווית האישית

הנכד גל וסבתא ויקי שני השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר אורט אפק בתשפ"ב 2022.

מילון

אריכות ימים
חיים ארוכים וטובים

ציטוטים

”מאז ומתמיד אהבתי חיות ובמיוחד את החיה "פיל". הפיל מסמל חוכמה, אחווה, זיכרון, אריכות ימים וכוח“

הקשר הרב דורי