מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך יצחק רבין השפיע עליי?

נטע ויוסי
יוסי בילדותו עם ארנבים
מיהו מנהיג אמיתי?

שלום, קוראים לי יוסי. אני בן 72. נולדתי בקיבוץ שריד וכאן גדלתי. נפגשתי עם נטע מהקיבוץ שלי לשוחח על מנהיגות.

מנהיגות בעיניי זה מישהו שרואה דרך של קבוצה מסוימת או של עם. הוא צריך לדעת להוביל את קבוצת האנשים הזאת למטרה שהמנהיג מאמין בה, גם אם בדרך למטרה חלק מהקבוצה מעירה דברים מפריעים. מנהיג צריך לדעת לשכנע בדרך שלו. יש מנהיג שנבחר בבחירות, מנהיג דתי, מנהיג צבאי (מפקד).

מנהיג צריך להיות בן אדם ישר שעומד בדרך שלו, נותן דוגמא אישית נכונה כלפיו וכושר דיבור.

כשרבין היה ראש ממשלה הוא השפיע עליי בתחום המדיני, בתחום הכלכלי ובתחום החברתי. בתחום המדיני הוא ניהל משא ומתן עם הפלסטינים והגיע להסכם איתם (הסכם אוסלו). הממשלה שלו עשתה השקעות בחינוך בכבישים.

"יִצְחָק רַבִּין (א' באדר ה'תרפ"ב, 1 במרץ 1922 – י"ב בחשוון ה'תשנ"ו, 4 בנובמבר 1995) היה ראש ממשלת ישראל החמישי והרמטכ"ל השביעי של צה"ל. רבין היה מפקד גדוד בפלמ"ח, מפקד חטיבת הראל במלחמת העצמאות, הרמטכ"ל השביעי של צה"ל עליו פיקד בעת מלחמת ששת הימים. לאחר פרישתו מצה"ל היה שגריר ישראל בארצות הברית וראש ממשלת ישראל מטעם מפלגת העבודה בשתי קדנציות: הראשונה בשנים 1974–1977, במהלכה יצא אל הפועל מבצע יונתן, והשנייה בשנים 1992–1995, שבמהלכה נחתמו הסכמי אוסלו והסכם השלום עם ירדן. בנוסף כיהן כשר הביטחון במשך כתשע שנים.

רבין היה ראש הממשלה הראשון שנולד בישראל. על חלקו בהסכמי אוסלו קיבל פרס נובל לשלום לשנת 1994 (יחד עם שמעון פרס ויאסר ערפאת). רבין נרצח במהלך כהונתו כראש ממשלה בידי מתנקש יהודי-ישראלי, יגאל עמיר, שהתנגד להסכמי אוסלו." (ויקיפדיה)

הזוית האישית

נטע: למדתי דברים חדשים מיוסי שלא יצא לי לדבר עליהם בדרך כלל עם מבוגרים. נהניתי מהתכנית.

מילון

מנהיגות
מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת במינימום סמכות. פעולה מנהיגותית, מתקשרת בצורה ישירה להשפעה וליצירת שינוי. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מנהיג צריך להיות בן אדם ישר שעומד בדרך שלו, נותן דוגמא אישית נכונה כלפיו וכושר דיבור“

הקשר הרב דורי