מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

50 שנה שלא התראו

סבי שנמצא באמצע עם אחיו
משפחת קופרמן
סבי לא התראה עם אחיו 50 שנה

סבא חיים קופרמן, השתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נעם אמזלג וסיפר לו את סיפורו על אחיו הנעלם.

סבי מספר,

בשנת 1941 אחי בוריס שהיה קומניסט עזב את הבית ברומניה יחד עם עוד ילדים והם נסעו לרוסיה. הוא היה שיך למפלגה הקומוניסטית שהעבירה הרבה ילדים לרוסיה וכך נעלמו עקבותיו לחמישים שנה. אותי ועוד אח נוסף לקחה אחותי והחביאה אותי במנזר כך הצילה אותי אחותי מהמשטר הנאצי.

בשנת 1945 עליתי לארץ לבד ללא משפחה כלל ופה הקמתי את משפחתי החדשה ובה שלושה ילדים שמהם יש לי תשעה נכדים וארבעה נינים.

אחרי שהתחתנתי ונולדו לי ילדים, החלטתי לחפש את בוריס,אחי, זה היה בסביבות שנות השישים. יצרתי קשר עם חברה בשוויץ שחיפשה קשר עם קרובי משפחה של אנשים בארץ, כי בעקבות מלחמת העולם השנייה התפצלו משפחות ונעלמו זו לזו.

כתבתי מכתב ובו כל הפרטים על בוריס, איפה הוא נולד ומתי עזב את הארץ. אחרי מספר חודשים קיבלתי מכתב שבוריס קיים וחיי באוקריינה עם אישתו ושניי בניו.

במכתב ציין בוריס, שהוא מבקש שלא יכתבו לו, כי הוא פוחד מהמשטר הקומניסטי. היה נתק מוחלט עשנת  1994 שאז החלה העלייה הרוסית לישראל. בוריס כתב שהוא מעוניין ליצור קשר לביקור בארץ ולכן שלחנו מכתבים לשגרירות הרוסית.

בוריס אחי היגיע לביקור בארץ, אחרי 50 שנה שלא התראינו. בארץ הוא נהנה מאוד והוא רצה להישאר וקיבל החלטה שהוא רוצה לעלות לישראל. הוא חזר לרוסיה, מכר את הבית ועלה לארץ עם אשתו, בניו, הכלות והנכדים.

תמונה משפחתית אני עם אחי בוריס – נפגשים אחרי 50 שנה

תמונה 1

הזוית האישית

סבא חיים קופרמן, השתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נעם אמזלג וסיפר לו את סיפורו על אחיו הנעלם ועל האיחוד לאחר 50 שנים.

מילון

המפלגה הקומוניסטית
המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות (ברוסית: Коммунистическая партия Советского Союза, בראשי תיבות: КПСС; בקיצור בעברית: מקב"מ), הידועה גם בתור מפלגת הבולשביקים ("אנשי הרוב"), החלה כזרם בתוך המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (ס"ד) הרוסית, אחר כך הפכה למפלגה הס"ד של הפועלים הרוסים (בולשביקים), ולאחר המהפכה הפכה למפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות (בולשביקים). המזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות היה מנהיג המפלגה וכיהן הלכה למעשה כמנהיג המדינה. ויקיפדיה

ציטוטים

”חיפשתי את אחי במשך 50 שנה“

הקשר הרב דורי