מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תרומתי חיזוק רוח היהדות והחסידות

לילך ימיני
יעקוב ימיני
פעילותו ותרומתו של יעקוב ימיני לחיזוק רוח היהדות והחסידות.

בשנת תש"ח עליתי לארץ.

ולאחר כשנה גרתי בכפר סבא, כשלמדתי בישיבת "תומכי תמימים" לוד, פעלתי בקביעות בקרב עולי תימן בעיר. התחלתי ללמוד חסידות עם המשפחות התימניות שהתגוררו בסמוך לבית הוריי. בד בבד פתחתי בפעילות עם הנוער במסגרת מבצע של"ה ומסיבות שבת.

במקביל נפתח בכפר סבא בית הספר של רשת "אוהלי יוסף יצחק", ושמרתי על קשר עם המשפחות שילדיהם למדו בבית הספר, וחיזקתי בהם את רוח היהדות והחסידות.

ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כן התעורר הצורך להקים מניין חב”די עבור משפחות המקורבים. בית הכנסת הראשון נפתח במבנה של בית הספר. במשך השנים עבר בית הכנסת ממקום למקום, עד לפני כ-30 שנה, כאשר נכנסנו למשכן קבע מקום זה משמש כיום כמרכז הפעילות החב”דית בעיר.

במשך השנים המשכתי יחד עם אחי ניסים בפעילות מגוונת. פעלנו במקביל לבית הספר של הרשת, וסייענו ברישום ובקשר עם ההורים. בתקופות בהן היו מעט ילדים, סייענו ברישום ילדים, ובכך הצלנו את בית הספר מסגירה על ידי משרד החינוך.

עם השנים נישאנו והקימנו בתים חסידיים. אלו כמובן נבנו בכפר סבא. הבתים היו לבתי חב”ד לא רשמיים, בהם התקיימו בתדירות התוועדויות חסידיות, שיעורי תורה ופעילות מגוונת.

רגעים של נחת:

מתמלא בנחת בזמן שאני רואה את בני, בנותיי, נכדי ונכדותיי!!!

חפץ יקר לי

בשנת תשכ"א בצ'רטר הראשון הגעתי לרבי בפעם הראשונה, כאשר הרבי ראה אותי סימן שיביאו לי לחיים. אמרתי לחיים הרבי סימן שיביאו לי שוב כוס גדולה. אמרתי שוב לחיים. והרבי סימן לו שוב שיביאו לו כוס נוספת, ובאותה שנה זכיתי לברכות רבות מהרבי.

קיבלתי הרבה מכתבים מהרבי.

תמונה 1

                                                             מקומות בהם גרתי

מילון

צ'ארטר
הנסיעה המאורגנת הראשונה כקבוצה לרבי .

בית ספר של ה"רשת"
בית ספר חב"ד שיזם הרבי הריי"צ אחד מתוך רשת בתי ספר אהלי יוסף יצחק.

ציטוטים

”ככל שהעולים נמשכו ללימוד החסידות, כן התעורר הצורך להקים מניין חב”די עבור משפחות המקורבים. “

הקשר הרב דורי