מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תקופת המיתון ואני

סבא שמעון ואני בגיל 6 בארוחת חג הפסח
סבא מקבל דרגות במשטרה
המצב הכלכלי בארץ היה קשה, בשנות ה-60 וצעירים רבים נאלצו לחפש אחר עבודה במקומות מרוחקים.

בשנת 1966, כשסבא שמעון היה בן 16.5 הייתה בארץ תקופה כלכלית קשה. אחוזי האבטלה גדלו מאוד והמדינה לא הצליחה לייצר מקומות עבודה חדשים, זו הייתה תקופה קשה של מיתון.

סבא מספר:

"גם אני התקשיתי מאד למצוא עבודה, החלטתי ללכת לעבוד בקיבוץ וכך הגעתי לקיבוץ "בארי". קיבוץ "בארי" נמצא בנגב המערבי, כ-4 ק"מ מזרחית לרצועת עזה. בגיל 16.5 כשעוד הייתי תלמיד בבית הספר, כל יום לאחר שעות הלימודים הייתי נוסע מירושלים לקיבוץ "בארי" ועובד שם ברפת. הייתי עוזר לרפתן בגידול וטיפול בפרות, הייתי במכון חליבה והאכלתי פרות ויצא לי לראות גם המלטות.

עבדתי ברפת עד גיל 18 ובהגיעי לגיל זה, התגייסתי לצה"ל ושירתי בצנחנים, הייתי לוחם והשתתפתי במלחמת יום הכיפורים. לאחר שירותי הצבאי הכרתי את סבתא מלכה ונישאנו. בהמשך התגייסתי לשירותי בתי הסוהר ושירתי בשב"ס, במשך 35 שנים, עד שפרשתי לגמלאות. במשך שנות קריירה ארוכות ביצעת מגוון רחב של תפקידים, החל מסוהר זוטר, קצין מודיעין, מפקד יחידת "נחשון" ועד למנהל בית הסוהר.

סבא מקבל דרגות במשטרה

תמונה 1

הזוית האישית

אלין: נהניתי מאוד לשבת עם סבא ולהקשיב לסיפוריו. חלק מהסיפורים המרתקים באשר לפעילותו החברתית והלאומית, מתועדים בתוך אלבום השורשים.

אני מאוד אוהבת את סבא שלי שמעון, ואני מאוד קרובה ומחוברת אליו. הוא וסבתא שלי גידלו אותי מגיל 0 ועד היום. אני אוהבת ללכת אליהם יום יום אחרי שעות הלימודים בבית הספר. סבא שלי ממש אהב את תהליך התיעוד ולכתוב איתי ביחד את העבודה. ממש התחברנו, נפתחנו אחד לשנייה והוא ממש נהנה.

סבא מעיד, כי הוא נהנה מאוד לחזור לזיכרונות מן העבר ולשתף אותי הנכדה, בסיפוריו המגווונים.

מילון

שב"ס
שירות בתי הסוהר

מיתון
תקופה של פעילות כלכלית מעטה. הפחתת ,העצמה החלשה, ריסון

רבאט
עיר הבירה של מרוקו

ציטוטים

”סבא אומר תמיד: "להיות עצמאי ולחשוב איך נכון לעשות, לפי המציאות הקיימת"“

הקשר הרב דורי