מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תעודת חיילת מצטיינת לאחר מלחמת יום כיפור

3 דורות :סבתא ,אימא ואני -אופק בים המלח
סבתא מלי בשארם א-שייח בתורנות מטבח
סיפורה של סבתא מלי

אני מלי מלכה קרויה על שם סבתי סולטנה, ילידת 1953 להורי יוצאי סלוניקי ביוון. משפחתה של אמי עלתה לארץ היו ממקימי נמל תל אביב ובית הכנסת  ע"ש רבי מאיר בעל הנס. משפחתו של אבי נספתה בשואה. אבי ניצול שואה שקיבל מדליה של שריד בשואה עליה כיתוב כבוד לאסירים שניצלו מקהילת סלוניקי – כוח לחיים. על המדליה מופיע המספר שהיה מקועקע על ידו – 137123.

אנחנו שתי בנות: אני בת הזקונים המפונקת. למדתי בתיכון עיוני ונבחרתי לבת הנעורים הישראלית. הייתי מדריכה בתנועת נוער – "צופי ים" בתל אביב. בתיכון הייתי תלמידה מצטיינת ולכן קיבלתי מלגה מעיריית תל אביב. טסתי במשלחת לחילופי נוער מהארץ לחו"ל. מטרת המשלחת הייתה: עידוד נוער לעלייה לארץ.

עשיתי שירות צבאי במטה המטכ"ל בקרייה בתל אביב. נבחרתי לחיילת מצטיינת על שירותי במלחמת יום כיפור על כך שעבדתי במשמרות סביב השעון. השירות היה בחיל קשר ב"בור" בקריה במבצעים. לא אשכח את הבשורה של מפקד מטכ"ל שהטיס אותי לשארם א- שייך במטוס "וייקונד". שם עבדתי במבצעים. בשבילי זאת הייתה התרגשות כבירה וגאווה היות וכל בנות משפחתי וכל חברותי הצהירו שהן דתיות ולא שירתו בצבא. אני הייתי בת יחידה שהתגייסה לצבא.

יש בי נתינה והתנדבות. בעבר התנדבתי בבית חולים "אסף הרופא" במחלקת ילודים. התנדבתי בקהילה בשכונת אברמוביץ', באגודת "אל סם" במרכזי גמילה. היום אני מתנדבת ופעילה מאוד בויצ"ו ראשון לציון.

אני נשואה לבעל מקסים, יש לי שתי בנות וארבעה נכדים. אופק הוא הנכד הבכור שלנו עמו אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי.

תובנה לחיים

 כשיש מטרה בחיים עלינו לשאוף ולהגיע אליה. לא להתייאש ולא להיכנע. תתאמץ ולבסוף אתה תצליח.

 

הזוית האישית

סבתא מלי: נהנתי  להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי שמובילה  המורה עדנה כהן עם נכדי היקר אופק  עם כתה ז' 6, בבית הספר אחרון הבילויים בראשון לציון. שמחתי להעביר את הסיפור המשפחתי לנכדי אופק ברוך.

אופק: נהניתי לשבת עם סבתא ולשמוע את הסיפורים שלה מהעבר.

מילון

מכתש ועלי
כלי המשמש לכתישה של תבלינים

ציטוטים

”''בסוף הכל נגמר''“

הקשר הרב דורי